INDIANAPOLIS, IN - MAY 28: Fernando Alonso of Spain, driver of the #29 McLaren-Honda-Andretti Honda, exits his car after his engine expired during the 101st Indianapolis 500 at Indianapolis Motorspeedway on May 28, 2017 in Indianapolis, Indiana. Jared C. Tilton/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem törte meg, hogy a Honda motor miatt ismét kiesett, szerinte némi szerencsével még versenyképesebb lett volna. Az újságírókat az USA Nagydíjra hívta.
Kétszer is vezette a vasárnap megrendezett, 101. Indianapolis 500-at a beugróként induló Fernando Alonso, de 21 körrel a leintés előtt a Honda motor hibája miatt kénytelen volt feladni a versenyt. A kétszeres F1-es világbajnok végig az élmezőnyben autózott, és bár főnöke, Zak Brown „sokkolónak” nevezte a műszaki hibát, ő maga pozitív élményekkel távozik a legendás versenyről.
A futam utáni sajtótájékoztatón mosolyogva azt mondta, el akarja tenni magának a fényképet, ami akkor készült, amikor az eredményjelző oszlop tetején a 29-es rajtszám állt, és kérdésre válaszolva kijelentette, mindenképpen vissza akar térni az Indy 500-ra, de később már csak feltételes módban beszélt erről.
„Nyilvánvaló, hogy ha visszatérek ide, legalább már tudom, hogyan mennek itt a dolgok. Nem az lesz az első alkalom, hogy részt veszek az újraindításokon, a bokszkiállásokon, meg ilyen dolgokban. Könnyebb helyzetben leszek az alkalmazkodás terén. Meglátjuk, mit hoznak a következő évek. A célt tovább kell hajszolnom, mert nem sikerült megnyerni az Indy 500-at.”
Csalódott vagyok, hogy nem fejeztem be a versenyt, mert az ember mindig meg akarja látni a kockás zászlót.”
„Ma ez nem volt lehetséges, de az elmúlt két hét nagyszerű élmény volt. Azért jöttem ide, hogy kihívást keressek, és bizonyítsak saját magamnak is. Azt tudom, hogy egy F1-es autóban olyan gyors lehetek, mint akárki más, de abban nem voltam biztos, hogy az IndyCarban is felveszem-e a tempót. Nagyszerű volt megélni a versenyképesség érzését, és vezetni az Indy 500-at.”
Közvetlenül a kiesése előtt Alonso kissé visszacsúszott, mert egy tankolás miatt kikerült az élbolyból, de már a 6-7. helyen haladt, amikor a motorja elfüstölt. A táv első negyedében a korábbi F1-es pilótával, Alex Rossival, és a később motorhiba miatt szintén kieső Ryan Hunter-Reay-jel csatázott, és azt mondta,
több szerencsével „fél körrel a mezőny előtt” lehettek volna.
Ez viszont nem jött össze, de a futam utáni sajtótájékoztatón Alonso így is kortyolt egy kis tejet, ahogy a győztesek szokták, köszönetet mondott a sajtónak, és meghívta őket az októberi USA Nagydíjra, amit a texasi Austinban rendeznek. Nem törte meg az újabb kiesés, láthatóan az F1-gyel és az Indy 500-zal sem akar egyelőre leszámolni.
A McLarennek fontosabb Monaco
Zak Brown, a McLarent működtető cégcsoport ügyvezetője „szomorúnak, de nem meglepőnek” nevezte, hogy ismét megadta magát egy Honda motor az autójukban, pedig „a fájdalmas évek után ezzel a programmal az volt a célunk, hogy végre jó eredményt érjünk el.” Szerinte Alonso harcban lett volna a győzelemért, abban viszont nem biztos, hogy jövőre is részt vesz az Indy 500-on.
Szerintem egy napon visszajön, de nem tudom, hogy melyik évben
– mondta. – Meg akarja nyerni a tripla koronát, és nem hiszem, hogy arra számított, hogy itt már elsőre nyerni fog. Remélhetőleg (jövőre) ismét nálunk fog versenyezni, és próbál majd győzni a Monacói Nagydíjon, úgyhogy lehet, hogy nem 2018-ban (indul újra az Indy 500-on), de a versenynaptár még nem jött ki. A fő célunk nyerni Monacóban Fernandóval, meglátjuk, hogyan alakul a menetrendünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!