MONTMELO, SPAIN - MAY 15: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates his first F1 win with his father, Jos Verstappen during the Spanish Formula One Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 15, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160515-01463 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az egykori F1-es pilóta Helmut Marko jobbkeze lesz, a fiatal versenyzők megfigyelése lesz a legfőbb feladata.
Szárnysegédet kap maga mellé Helmut Marko, a Red Bull motorsport ügyekért felelős tanácsadója, aki a legfőbb döntéshozó a márka tehetségkutató programjában. Marko kiválasztja és mentorálja a Red Bull pilótáit, de egyedül már nem bírja a feladatot, ezért az étvized tehetségének kikiáltott Max Verstappen édesapját, a korábban az F1-ben is versenyző Jos Verstappent is maga mellé veszi.
Idősb Verstappen kinevezése érdekes fejlemény, mert a fiát óvó, de vele igen szigorúan bánó apát szinte eltávolították Max közeléből, amikor a Toro Rossótól átkerült a Red Bullhoz, bár azóta is feltűnik a versenyeken.
Jos 1994 és 2003 között összesen 106 F1-es futamon vett részt, kétszer dobogóra is állhatott, de nevét elsősorban fia – akit gyerekkora óta versenyzőnek nevelt – írta be a történelemkönyvbe.
„Ez remek együttműködés, és a Red Bull juniorcsapatának kiterjesztése – kommentált Marko. – Idő kérdése, hogy egymásra szervezzék a juniorok versenyeit, és akkor nem láthatom őket, ezért megkértük (Verstappent), hogy lenne-e ideje és kedve elmenni bizonyos versenyekre a mi megbízásunkból.”
Marko szerint Verstappen első versenye a pau-i F3-as hétvége lesz a Red Bull képviseletében, de később ennél is nagyobb szerepet szánnak neki.
„Jos mindig is mélyen beágyazódott a gokartosok közé – emlékeztetett. – Ő nem csak edzi a versenyzőket a tapasztalatával, de a csapatokra is odafigyel. Max képességeinek fejlesztése terén nyilvánvaló sikert ért el.”
Megint kilépéssel fenyegetőzik
Miközben Marko új versenyző megfigyelőt nevez ki, az El Confidencial hasábjain továbbra is fenyegetőzik, hogy a Red Bull kiszáll a Forma-1-ből, ha nem változik meg az F1-es motorformula. Erre legkorábban 2021-től lesz lehetőség, mert a gyártók megállapodtak az FIA-val, hogy addig biztosan megmaradnak a mostani 1,6 literes, turbós, hibrid erőforrások.
„Az elképzelés nagyon egyszerű. 1000 lóerős, szabványos KERS-szel és akkumulátorral ellátott motort akarunk, aminek a fejlesztése nem kerül 15-20 milliónál többe. Legyenek hangosak, és tegyék lehetővé, hogy a pilótákon múljon a siker. Független gyártóknak, mint az Ilmornak és a Cosworth-nek is be kell tudniuk szállni, hogy mi vagy a McLaren használhassuk őket, ha akarjuk.”
Marko szerint, ha ez nem így történik, kiszállhatnak vagy kiszorulhatnak a sportból.
„Igen, mert tavaly a Mercedes és a Ferrari sem akart nekünk motort adni, a Renault-t is (Bernie) Ecclestone kényszerítette. Egyenlő helyzetet akarunk, amikor nem zsarolhatnak minket a gyártók.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!