NEWEY Adrian Red Bull racing technical director directeur technique Red Bull racing, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 11 to 14 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A tervezőzseni szerint ő alig dolgozott az idei autón, de az ő feladata, hogy a gyenge szezonkezdet után mentse, amit lehet. Már Barcelonában volt látszata a munkájának.
Az idei szezon egyik nagy csalódása a Red Bull szereplése, hiszen az osztrák kézben lévő brit istállótól a közvélemény azt várta, hogy a Mercedes kihívója lesz a világbajnoki címért folyó harcban, de az RB13 egyelőre nem elég gyors, és ötből mindössze egyszer értek célba mindkét autójukkal.
Az idei szabályváltozások jó lehetőségeket teremtettek a felzárkózáshoz, és úgy tűnt, eljön Adrian Newey, a csapat tervezőzsenijének az ideje, de ő az új autó megalkotásakor még mindig az Aston Martin sportautó befejezésével volt elfoglalva, ezért csak alig foglalkozott az F1-es projekttel.
„Az én részvételem csak igen csekély volt – ismerte el a Globónak. – Tudom, hogy az emberek azt hiszik, én terveztem az autót, de ez nem igaz. Az RB13-ason csak Ausztrália után kezdtem el dolgozni – tette hozzá, de elismerte, hogy a Barcelonában bemutatott fejlesztések már azután alakultak ki, hogy ismét munkába állt az F1-es csapatnál.
Szerintem gyorsulhatunk még, de nem tiszta, hogy mennyit.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is ezt reméli, elárulta, hogy Newey mostanában a pilóták visszajelzéseit gyűjti, és most már „nagyon beépült” az F1-es ügyekbe, „ami jó ideig így is marad.” Horner szerint az Aston Martin-projekt még nem zárult le, és Newey-nak lesz még dolga a Valkyrie nevű új modell-lel, „de most nagyrészt erősen az F1-re összpontosít.”
„Persze, eddig is részt vett – magyarázta. – A heti megbeszélésekre beült, és bevontuk az autó koncepciójának és fejlesztési irányának meghatározásába is.
A tervezőcsoportot úgy alakítottuk ki, hogy alkalmazkodjon Adrian igencsak sajátos munkamódszeréhez.”
A javulásra elsősorban azért van nagy szükség, mert bár a csapat azt állítja, hogy mindkét pilótájukat betonbiztos szerződés köti a csapathoz, iparági bennfentesek azt sejtik, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen részére is van kiugrási záradék arra az esetre, ha a csapat nem hozná az eredményeket.
Joe Saward szakblogger szerint a Red Bull „győztes autót”, az egyéni világbajnokság első 5 helyét, és a konstruktőri bajnokság első 3 helyét ígérte a pilótáinak, akik távozhatnak, ha a három feltétel közül kettő nem teljesül. Jelen állás szerint ez az egyik versenyző esetében mindenképpen lehetséges.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!