A Mercedest irányító Toto Wolff rajthoz állt az olaszországi közutakon rendezett autóversenyen, a Mille Miglián, és elmondása szerint ez igen nagy hatást gyakorolt rá.
"Valahogy megvilágosodtam, miért imádom ezt a sportágat - ismerte el. - Olyasmit csinálunk, amit mások nem mernek, továbbá szenvedélyesen szeretjük az autókat."
A május 18-21. közötti, ezer mérföldes viadalon egy 1952-es Mercedes-Benz 300 SL W 194 prototípust vezetett a csapat egyik rangidős mérnökével, Aldo Costával párban, és a Mercedes nagyköveteként rajthoz áll a Safety Car sofőrje, Bernd Mayländer is.
Wolff szerint a történelmi verseny rámutat, mi hiányzik a Forma-1-ből: a veszélyérzet, méghozzá a biztonsági okból szinte végeláthatatlan bukóterekkel övezett aszfaltcsík miatt.
"Az F1 DNS-ét a legjobb technika és a rakétákat meglovagolni próbáló, legjobb versenyzők alkotják - mondta. - A mai autók vezetéséhez bátorság kell, egyes pályákon több, mint máshol. Nem akarunk olyan helyszíneken versenyezni, amelyek szupermarketek parkolójához hasonlítanak."
"Régebben, aki elrontott egy kanyart, meghalt vagy megsérült. Manapság egy ilyen hiba után szélesen fordul a pilóta, majd tovább halad."
Vissza kell térnünk azokra a pályákra, ahol kiderül, kik a legjobbak"
- jelentette ki. Példaként Monacót, Spát, Monzát, Szuzukát emelte ki, amelyek természetesen részei a versenynaptárnak. Szerinte azért is érdemes lenne több utcai pályán nagydíjat rendezni, mert ilyen környezetben gyorsabbnak tűnnek az autók, ami a Formula E példáján is látható.
"El kellene felejtenünk a repülőtérre hajazó létesítményeket. Azok nem látványosak - mondta, majd ostorozta még egy kicsit az efféle pályákat. - Az ilyeneken én is autóba ülhetnék.
Adjanak két hét felkészülést, megforgok vagy százszor, aztán kielemzem az adatokat, és talán gyors leszek, mivel nincs semmilyen kockázat."
A Mercedes csapatfőnöke természetesen nincs egyedül a véleményével, Forma-1-es körökben sokan és gyakran szokták kritizálni a modern pályákat. Néhányan már annak is örülnének, ha a tágas aszfaltozott bukóterekbe ismét kavicságyakat telepítenének.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!