Az előző verseny előtt több szakértő kiszúrta, hogy a Ferrari lemásolta a Mercedes kuplungkarjának dizájnját, amely a többi kormányon használt megoldáshoz képest rövidebb, és a közepén van egy vájat a versenyzői ujjainak. Ez segíti a pilótát, hogy még jobban ráérezzen a kuplung hatékony kezelésére.
Az olasz csapatnál a Spanyol Nagydíjon csak Sebastian Vettel használta az új fület, és a hatása látványosan megmutatkozott a rajtnál: a négyszeres világbajnok megelőzte a pole-ból induló Lewis Hamiltont.
"Számos megoldást kipróbáltunk már, és előfordul, hogy valamikor jobban ráérzünk a rajtokra, máskor kevésbé. Mindenesetre eddig bármivel is próbálkoztunk, rendre tűrhetően rajtoltunk - nyilatkozta Vettel a Motorsport.com-nak, amikor az új kuplungkarról kérdezték. - Úgy gondolom, hagyományosan kiválóak voltak a rajtjaink. Idén figyelmen kívül hagyhatjuk a múltat, mivel teljesen új szemléletet kell alkalmazni, de így is rendre sikerült jól rajtolnunk."
Az év elején kicsit hullámzott a teljesítményünk, de azóta egyre kiegyensúlyozottabb lett. Ez természetes folyamat, sok gyakorlással mindenben javulunk."
"Örülök, hogy kísérleteztünk a (kuplungkar) kialakításával, amivel még jobban ráérezhetek a rajtolásra. Láttam, hogy Lewis küzdött a kerekek kipörgésével, ami nálam is így volt, de meghúztam a kuplungkart, hogy az elindulás második szakasza jobb legyen, és ez kitűnően működött."
Nem tudni, hogy Kimi Räikkönen azért nem használta-e az áttervezett kormányt, mert nem volt elégedett vele, vagy a Ferrari nem tudott eleget gyártani belőle, de úgy érzi, a régi és az új kialakítás eltérésének nincs számottevő hatása a gyakorlatban.
Picit más konfigurációt használtunk (Vettellel), azonban nem gondolom, hogy a rajtnál ez bármilyen különbséget okozott volna
- vélte. - Szerintem fejlődtünk. Természetesen bizonyos dolgokkal még foglalkoznunk kell, de az előző futamon nagyon jól indultam el."
Neki ez végül nem sült el jól, mert az első kanyarig hiába ért Vallteri Bottas mellé, honfitársa kifogyott a helyből a kanyar belső oldalán, és a rázókövön megcsúszva nekiment a Ferrarinak, kiesést okozó károkat téve benne.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!