22 BUTTON Jenson from Great Britain of McLaren Honda MCL32 during the Monaco Grand Prix of the FIA Formula 1 championship, at Monaco on 25th of 2017. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Már másfél éve Haszegava Juszuke igazgatja az F1-es programot, de az eredmények még a korábbiaknál is gyengébbek. Bíznak benne, de elfogadná, ha leváltanák.
A volt F1-es főnök, Arai Jaszuhisze áthelyezése után a korábban a BAR Hondánál is dolgozó Haszegava Juszuke vette át a Honda F1-es projektjének vezetését, 2016 márciusa óta azonban tovább romlott a helyzet, mivel tavaly már a pontszerző helyekért küzdöttek, de az idei szezonra teljesen áttervezett erőforrás 2017-ben egyelőre egyetlen pontot sem szerzett, és megbízhatatlan is.
Ilyen helyzetben sok helyen már felmerülne a programot irányító vezető leváltása, de a Motorsport.com egy bennfentesre hivatkozva azt írja, hogy a Honda menedzsmentje nem tervezi Haszegava lecserélését, ő maga viszont azt mondta, hogy elfogadna egy ilyen döntést.
„Nem én döntök a jövőmről. Ha valaki változtatni akar a helyzetemen, annak engedelmeskednem kell. A Honda szemszögéből senki nem gondolkodik ezen. A munkánkra és a fejlődésre összpontosítunk. Amíg itt vagyok, a lehető legjobban fogok dolgozni. Nem lehetünk elégedettek a jelenlegi teljesítményünkkel, pedig nagyon igyekszünk, ezért frusztráltak és csalódottak vagyunk.”
Talán van valaki, aki jobban tudná vezetni ezt a programot. Ha előkerül, nem fogok örülni neki, de oké, helyet kell cserélnünk.”
Haszegava elmondta, nagyra értékeli, hogy Ross Brawn, az F1 sportigazgatója a BBC-nek azt mondta, minden tőlük telhetőt megtennének a Honda sorsának jobbra fordulása érdekében, de konkrétumokról egyelőre nem beszéltek. Bár egyre több jel utal arra, hogy a McLaren előbb-utóbb megszabadul tőlük, Haszegava szerint a csapat elégedetlensége nem vezet feltétlenül szakításhoz.
Noha a japán szakembernek eddig is lett volna már ideje, hogy valami eredményt felmutasson, az F1-es motorfejlesztésekhez szükséges idő, valamint a szintén nehézkes csapatépítés miatt nem tudja igazán siettetni a fejlődést.
A Hondát gyakran bírálják azért, mert vonakodnak kívülről szakértőket bevonni és más cégektől szakembereket igazolni, de ha erre nyitottak lennének, akkor az is sokáig tartana.
James Allen szakújságíró nemrég megkérdezett néhány névtelen mérnököt az F1-ben, akik szerint nem lenne vesztenivalója senkinek, aki a Hondához igazolna, mert ezen a programon csak javítani lehet, és öt év elteltével elismerten lehetne más helyre szerződni, ráadásul közben sok pénzt keresve. Ezt viszont megakadályozza, hogy a gyártók akár egy évre is kényszerpályára küldik a távozni akaró szakembereiket, ráadásul a munkába állásuk után sem várható azonnali előrelépés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!