McLaren's Spanish driver Fernando Alonso steers his car during the second practice session of the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit on June 23, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Ez a véleménye az istálló egyik fő részvényesének, Mansour Ojjehnek, aki szerint a motort leszámítva minden klappol. Bakuban egyébként nem motorhiba miatt állt meg Fernando Alonso autója a délutáni edzésen.
A hajdan szebb napokat látott McLarennek több három évtizede Mansour Ojjeh az egyik fő tulajdonosa, aki azt állítja, hogy a csapat a fennállásának legsötétebb időszakát éli. "Ismeretlen területen járunk, ennyire versenyképtelenek még sohasem voltunk az F1-ben. A Peugeot-val anno szörnyű évet zártunk, de a Honda ezúttal teljesen alábecsülte a feladat nehézségét" - nyilatkozta az üzletember a Motorsport.com-nak.
Pedig a wokingiak talán visszasírják az 1994-es idényt is, amikor a Peugeot motorral negyedikként végeztek a konstruktőrök között, és Mika Häkkinennel több dobogós eredményt is szereztek.
Hasonlóra évek óta esélyük sincs, sőt, a csapat a mezőnyben egyedüliként még pontot sem gyűjtött hét futam alatt.
Ez a motorszállítójuk, a Honda sara, amely a konkurenciához képest gyengébb és megbízhatatlanabb erőforrásokat készít, így hosszú ideje futószalagon érkeznek a hírek a közelgő szakításról. Ojjeh szerint ha a partnerük jobb munkát végezne, nem lenne gond a McLarennel, az F1-es kínlódás azonban a vállalatcsoport másik ágának is árt.
Az nem lehet, hogy az egyik oldalon gyengék vagyunk, a másikon meg jók."
"A közúti autós részleg fantasztikusan működik, az F1-ben azonban sajnos gondunk van a motorral, amit meg kell oldani. Minden más viszont, a versenyzők és a csapat nagyszerű - jelentette ki. - Olyan keményen dolgozunk, amennyi re lehet, de a vállalatnak nehéz motiválnia a fantasztikus embereit."
"Ez valójában akkor is nehéz, amikor folyamatosan győzünk, de amikor rossz formában vagyunk, szörnyen nehéz. Mindez a menedzsment feladata, de szerencsére a legtöbb alkalmazottunk büszke rá, hogy a McLarennél dolgozhat."
Az istálló legutóbb 2012-ben tudott futamgyőzelmet aratni, jelenleg a leghosszabb győzelem nélküli időszakát éli.
Alonsót váltóhiba állította félre
A Honda az Azeri Nagydíj péntek edzésén Fernando Alonso autójában bevetette a régóta várt frissítést, és Haszegava Juszuke elmondása szerint az új erőforrás javulást eredményezett. Probléma sem volt vele - a kétszeres világbajnok számára váltóhiba miatt ért véget fél órával korábban a délutáni szabadedzés.
Alonso a 12. helyen végzett a tabellán, és előrébb is kerülhetett volna, ha marad ideje egy rendes sprintre sárga zászlók nélkül. Rá és csapattársára, Stoffel Vandoorne-ra azonban rajtbüntetés vár Bakuban készleten felüli motorelemek beszerelése miatt, így a nyers tempóval nem sokra mennek a felkészülés során.
Pont emiatt úgy döntött a Honda, hogy az új motort kiszerelik szombatra Alonso autójából,
hogy ne pakoljanak bele kilométereket olyan versenyen, ahol eleve a mezőny végére száműzik őket. A soron következő Osztrák Nagydíjon Alonso várhatóan ismét használatba veheti.
Az Autosport szerint Alonso a frissített egységgel 13 km/ó-val nagyobb végsebességet ért el a célegyenesben, mint Vandoorne a régivel, méghozzá úgy, hogy a két McLaren hasonló leszorítóerővel ment.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!