RICCIARDO Daniel (aus) Red Bull Tag Heuer RB13, action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Először megpróbált befordulni, aztán meggondolta magát, de ekkor már késő volt. Daniel Ricciardo közben a beállításait finomítgatta.
Nehézségekre számítottak a Red Bullnál a bakui pálya jellegzetességei miatt, azonban a pénteki szabadedzéseket Max Verstappen zárta az élen, és Daniel Ricciardo is bekerült mindkét alkalommal a legjobb három közé. Az ausztrál pilóta viszont úgy véli, bár délelőtt szerepelt jobban, az autója délután kedvezett inkább a számára.
„Igen jó napunk volt, mindketten a legjobb háromban voltunk mindkét edzésen – mondta a Sky Sportsnak. – Délelőtt nem voltam túlságosan elégedett az edzéssel, még akkor sem, ha a 2. lettem, tudtam, hogy lehet még fejlődni, én is, és az autó is. Szerintem ez délután sikerült, de így is maradt még benne. Alapvetően sokkal boldogabb voltam.”
Ricciardo elismerte, hogy szoros az állás az élmezőny tagjai között, még a Force Indiát és a Williams autóit sem írta le. Úgy vélte, a továbbiakban is „küzdelmes” lesz az autózás a pályán, mert „lábujjhegyen” járnak a versenyzők a csúszós, ritkán használt aszfalton.
Ez egy új pálya, az aszfalt még mindig nagyon sima és csúszós.
„Alacsony leszorítóerőt használunk, ez is elvesz az autó tapadásából, és sok esetben nagyon szűk a kanyar csúcspontja. Ha állóra fékezzük az autót, könnyen a falnak mehetünk. Ahogy mindig is, a gumiknak idő kell, hogy felmelegedjenek, az első néhány körben könnyű hibázni” – mondta az ausztrál pilóta, aki elismerte, a gumikopással küzdenek, ezért keményebb abroncsoknak is örülne.
A Red Bull szereplését segíti, hogy a Renault erőforrás kisebb fejlesztéseket kapott, ezzel a hosszú pályán is számottevő, 0,2 másodperces gyorsulást értek el körönként. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke napközben azt mondta, „abszolút reménykednek” abban, hogy a Renault csökkenteni tudja a hátrányát az motorgyártók versenyében.
Verstappen közben nagyrészt magabiztos teljesítménnyel hozta mindkét edzést, bár a délután végén alaposan összetörte az autóját.
„Igen szokatlan eset volt – ismerte el a 18 éves pilóta, akiről felmerült, hogy eligazol a Red Bulltól, de a csapat hallani sem akar erről. – Állóra fékeztem a kereket, de így is megpróbáltam befordulni, utána viszont biztosra akartam menni, és inkább a menekülőútra menni. Megcsúszott a hátulja, és olyan lett, mint egy négykerekes erőcsúsztatás a fal felé.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!