A Renault az elmúlt években apránként megközelítette a Mercedes és a Ferrari erőforrásának teljesítményét, de még mindig van némi lemaradása. Erre a Red Bull is rendszeresen célozgat, és folyamatosan várják beszállítójuktól a segítséget, hogy utolérhessék a két rivális gyártó saját istállóját.
Úgy hírlett, hogy a Renault a nyár folyamán teríti csapatai között a legújabb motorváltozatát, de a kezdetben a Kanadai Nagydíjra beharangozott frissítés bevetését el kellett halasztani megbízhatósági okokból. A gyártó sportprogramjának vezetője, Cyril Abiteboul szerint az új V6-osok ugyan az eddiginél tényleg nagyobb teljesítményre lesznek képesek, de csodát nem lehet várni tőlük.
Így a következő, azeri futamon sem jelentkeznek olyasmivel, ami kapásból átütő változást hozna.
Csak a Red Bull állította, hogy érkezik egy nagyobb frissítés.
Folyamatosan fejlesztünk, minden versenyre viszünk kisebb javításokat" - nyilatkozta Abiteboul a Forma-1 hivatalos oldalának.
"Tavaly komoly elvárást fogalmaztunk meg magunkkal szemben, és be is vetettünk egy olyan fejlesztést, aminek jelentős hatása volt, de ezt nem ismételhetjük meg minden évben. Az a lényeg, hogy folyamatosan valós fejlesztéseket készítsünk – varázspálcánk azonban nincs."
A következő nagy ugrás jövőre lesz, amikor egy teljesen új koncepciót alkalmazunk.
Annak érezhető hatása lesz, de amint mondtam, csak 2018-ban."
Pedig a Red Bullnak különösen a szezon jelenlegi szakaszában lenne szüksége erősebb motorra, hogy valahogy közelebb kerüljön a Ferrarihoz és a Mercedeshez: a montrealihoz hasonlóan a bakui és az osztrák pályán is kitüntetett szerep jut a lóerőknek, ezeken kevés a nagy leszorítóerőt igénylő gyors kanyar.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!