Lance Strollt és Jolyon Palmert szokás az idei mezőny két leggyengébb pontjaként emlegetni, de a szupertehetségként beharangozott Stoffel Vandoorne sem mutatott kiemelkedő teljesítményt eddig. Vandoorne tavaly Alonso helyére beugorva a McLaren első pontját szerezte Bahreinben, az idén viszont a kétszeres világbajnok alaposan elverte, és Monacóban sem mutatott nagyot.
Az Autosport számítása szerint Vandoorne eddig átlagosan 0,672%-os hátrányban van Alonso mögött, ennél tényleg csak Stroll (1% Felipe Massa mögött) és Palmer (1,451% Nico Hülkenberg mögött) szerepel gyengébben az idén. A McLaren be is rendelte őt túlórázni a Monacói Nagydíj előtt, és azóta is próbálnak segíteni neki. Eric Boullier tudni véli, mi a gondok gyökere.
„Amikor az ember mindenféle kategóriát végigjár, mindig egyforma autók ellen versenyez, és azokhoz igazítja a vezetési stílusát – magyarázta a McLaren versenyigazgatója. – A Forma-1 viszont más, itt minden hétvégére új első szárnyat, új karosszériát, hátsó szárnyat vagy padlólemezt hozunk, és az autó balansza mindig nagyon változó.”
A versenyzőknek a fiatalkori pályafutásuk során mindig megmondják, hogy egy adott autót miként kell vezetni,
de a Forma-1-ben ennél rugalmasabbnak kell lenni, és ez a tapasztalattal jár együtt. Ő még tanul, és a csapatnak is abba az irányba kell haladnia a karosszéria fejlesztésével és a beállításokkal, ami passzol (Vandoorne) természetes stílusához. Közben neki is változnia kell, és meg kell próbálnia másként vezetni.”
Vandoorne elismerte, hogy az elmúlt néhány hét során próbált jobb munkakapcsolatot kialakítani a mérnökeivel, és úgy véli, hogy lépést tett a helyes irányba. Ennek eredményének tekintette a monacói 10. rajthelyét is, ami jobb is lehetett volna, ha a Q2 végén nem töri össze az autót, ahogy később a versenyen is tette.
Az időmérő eredménye elégedettségre adott okot,
eltekintve a balesettől, de minden alkalommal az 5-6-7. helyen szerepeltünk, és ezt a Q3-ban is mindenképpen tudtuk volna hozni. Folyamatosan fejlődünk, még mindig új vagyok a Forma-1-ben, és próbálom kitalálni, hogy mire van szükségem az autótól ahhoz, hogy gyors legyek. Jó irányba tartok.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!