A Ferrari Monacóban odacsapott a lovak közé, komoly ütést vitt be a gumikkal küszködő Mercedesnek a világbajnoki csatában. A közel hét év után először kettős győzelmet arató istálló sikerére nem igazán jelentett fenyegetést a konkurencia, és Sebastian Vettel 25 pontra növelte az előnyét Lewis Hamiltonnal szemben, aki már második alkalommal maradt le idén a dobogóról.
Bár a szezonnak még csak a harmada telt el, a Mercedes ügyvezetője, Niki Lauda szerint Vettel megállítására csak akkor maradt esély, ha legalább egy futamon nem ér célba. A német pilóta eddig mindegyik versenyt az első két hely valamelyikén zárta, miközben Ferrarijával nagyon elkapta a fonalat.
Egyvalami világos: Vettelnek legalább egy futamon ki kell esnie, különben vége a dalnak számunkra
- jelentette ki Lauda a Kronen Zeitungnak. - A Ferrari lendületbe jött, és ha minden így marad, óriásira fog nőni a különbség. Ez riasztó."
"Megoldást kell találnunk rá, hogy a gumikat mindig a megfelelő tartományban tartsuk."
Ezzel a szezon eleje óta küzd a címvédő istálló, s bár a Spanyol Nagydíjon úgy tűnt, előrébb léptek, Monacóban megint meggyűlt a bajuk a Pirellikkel. Toto Wolff csapatfőnök a minap finoman be is szólt emiatt a gyártónak, amely úgy reagált, hogy a Mercedes előrébb tartana, ha szívesebben vett volna részt a tavalyi gumiteszteken.
Hamilton a monacói időmérőn kissé balszerencsés körülmények között már a Q2-ben elvérzett, de úgy vélte, e nélkül sem szerepelt volna fényesen. "Természetesen nem engedhetek meg még egy olyan hétvégét, mint az előző. Így, hogy a Ferrari gyors, biztos nem fér bele - mondta a 7. helyen végző pilóta. - Igyekszünk megoldani a problémákat, remélve, hogy nem fordulnak elő újra."
"A Ferrari látszólag mindenütt jól működik, a következő tizennégy verseny roppant nehéz lesz. Alighanem egész évben az övék volt eddig a legerősebb autó, nagyjából úgy, ahogy tavaly a miénk. A mostani nem muzsikált jól mindegyik versenyen, de ahogy egyre többet megyünk vele, egyre többet tanulunk róla, egyre erősödünk."
Hamilton egyik reményét az jelenti, hogy a Ferrari korán felhasznált egy csomót az év során szabadon bevethető erőforrás-elemekből:
Vettelnek már nincs érintetlen turbófeltöltője, és az MGU-H-ból is a harmadiknál tart a négyből. A Mercedes autóiba ellenben a hat komponens közül még egyikből sem került be kettőnél több.
"Tudjuk, hogy a Ferrarik nem bombabiztosak, és bizonyos dolgok még közbejöhetnek nekik" - mondta Hamilton a keret túllépéséért járó büntetés(ek)re utalva. A maranellóiak nemrég ugyanakkor leszögezték, hogy bár módosítottak a motorelemek felhasználási ütemtervén, arra számítanak, hogy büntetések nélkül kihúzzák a szezont.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!