Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton takes a corner during the first free practice session of the Formula One Singapore Grand Prix in Singapore on September 16, 2016. / AFP PHOTO / ROSLAN RAHMAN
Vágólapra másolva!
A frissen kipróbált pajzs még nem elég kiforrott, az FIA továbbra is a glória használatát erőlteti a pilótafülkék védelmére. Bár egy csapat kivételével mindegyik ellene szavazott, a szövetség részéről a Stratégiai Munkacsoport szerdai gyűlésén kijelentették, hogy 2018-tól jön a már többször látott eszköz.
A Brit Nagydíjon először próbálták ki versenypályán egy F1-es autóval a pajzs nevű biztonsági megoldást, a Stratégiai Munkacsoport szerdai ülésén azonban a résztvevők úgy ítélték meg, hogy még nem érett meg a bevezetésre.
Az FIA eltökélte, hogy ha törik, ha szakad, jövőre kötelezővé tesznek valamilyen fejvédő eszközt az autókon, és a Stratégiai Munkacsoport szerdai, Genfben tartott ülésén kijelentették: ez a pilótafülkék fölé épített „glória", másik fantázianevén „mászóka" lesz.
A szövetség annak ellenére akarja elrendelni a használatát, hogy a tíz csapatból kilenc ellene szavazott.
A glória kísérleti változatát tavaly mindegyik istálló kipróbálhatta legalább egyszer valamelyik nagydíj szabadedzésén. A versenyzőknek leginkább az volt a kifogása vele szemben, hogy akadályozza a kiszállást a pilótafülkéből, ami baleseteknél veszélyes lehet. Emellett esztétikailag sem találták megnyerőnek.
A pilóták védelmére a legújabb irányt a kellemesebb látványt nyújtó pajzs képviselte, amelyet Sebastian Vettel próbált ki a Brit Nagydíj első edzésének elején. A német versenyző azonban arra panaszkodott, hogy vezetés közben émelyegni kezdett a plexi görbülete által okozott torzítástól, és a perem felett áramló levegő erősen lefelé nyomta a sisakját.
A glória kötelező használatára még a Motorsport Világtanácsnak is rá kell bólintania. Az FIA azt ígérte a csapatoknak, hogy közreműködik az eszköz fejlesztésében, mielőtt kialakítják a végleges változatot.
A találkozón emellett szóba került számos javaslat a látványosság javítására, illetve a költségek megzabolázása is téma volt. Az előbbihez érkezett ötletekről hatástanulmányokat fognak készíteni, utóbbival kapcsolatban felállítottak egy munkacsoportot az FIA, a Formula One Group és a csapatok képviselőiből.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!