A silverstone-i időmérőn az egyik gyors körére készülő Lewis Hamilton csak az utolsó pillanatban vette észre az utolsó kanyarnál, hogy mögötte lendületből jön Romain Grosjean, s mire kapcsolt, már megzavarta ellenfelét. Az ügyben vizsgálatot indítottak a sportfelügyelők, de az esetet nem minősítették akadályozásnak, nem büntették Hamiltont.
A kárvallott azonban kettős mércét reklamálva úgy érezte, ha nem egy világbajnoki elsőségért küzdő pilóta tesz ilyet, biztosan nem ússza meg. Grosjean úgy érezte, körülbelül 3-4 tizedet bukott, és emiatt nem tudott Stoffel Vandoorne előtt végezni a Q3-ban.
"Tudom, hogy az élen a világbajnoki cím a tét, de mi ugyanolyan keményen harcolunk a saját pozíciónkért, és engem ma feltartottak. Hogy is fogalmazzak? Ha egy másik versenyző teszi, valószínűleg lépnek ellene - mondta. - Meglepett az a megfogalmazás, hogy a »hátul érkező versenyzőt nem tartották fel«."
Legközelebb tehát bele kell fúrnom az első szárnyam a diffúzorába, hogy megmutassam, feltartottak..."
"Kínában öt rajthelyes büntetést kaptam, mert túl gyorsan mentem dupla sárga zászlóknál. Ma pozíciót vesztettem, mégsem történt semmi."
A Mercedes csapatfőnöke,
Toto Wolff a pilóta előéletét felhánytorgatva élesen visszaszólt neki.
"Vannak, akik folyton morognak. Nem is akarom kommentálni - nyilatkozta. - Ha Romain Grosjean felszólal, és büntetéseket követel más pilótáknak, nézzünk rá a múltjára!"
Örülhet, hogy egyáltalán az F1-ben versenyezhet."
A Haas versenyzője ugyanis 2012-ben a sportág ügyeletes bajkeverője volt sorozatos ütközéseivel, a Belga Nagydíjon okozott tömegbaleset miatt el is tiltották egy futamra. Jelenlegi főnöke, Günther Steiner szintén elégedetlen a hétvégi feltartás ügyében született ítélettel.
"Mi lett volna, ha Romain teszi ugyanezt Hamiltonnal? Mindenki válaszoljon magában - mondta. - Hasonlóbb feltételeket kellene teremteni, pedig folyton megy a tanakodás, hogy hogyan rántsuk összébb a mezőnyt. Sohasem kerülünk közelebb az élcsapatokhoz, ha két csoportot hozunk létre."
"Jelenleg van egy, amelyik a maga ura, és van egy, amelyik nem. Hiányzik a következetesség a büntetéseknél, minden attól függ, épp kit vizsgálnak."
Emlékeztetett arra is, hogy az élmezőny tagjai rendszeresen reklamálnak, ha az útjukba kerül egy lassú autó.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!