Red Bull's Dutch driver Max Verstappen drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel during the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Miután az előző versenyeken felülmúlta saját várakozásait, a Brit Nagydíjon is meglepetésben volt része, de ezúttal a kellemetlen fajtából. Christian Horner szerint a sok padlógázos szakasz ártott nekik, ám így is alapos vizsgálatra van szükségük, hogy kiderítsék, miért távolodtak el a Ferraritól és a Mercedestől.
A Red Bull tagjai vakarják a fejüket, mert a Ferrarihoz és a Mercedeshez viszonyítva gyenge tempójuk a hétvégi Brit Nagydíjon legalább annyira váratlanul érte őket, mint az, hogy felmúlták a várakozásokat az erőpályának számító Montrealban, Bakuban és a Red Bull Ringen.
E három helyszín mindegyikén dobogóra állhatott Daniel Ricciardo, Bakuban nem kevés mázlival nyert is. Ausztriában viszont különösen optimistává tette a csapatot, hogy pilótájuk a győztestől csupán 6 másodperccel lemaradva lett harmadik – önerőből lenyomva a ferraris Kimi Räikkönent –, pedig a Safety Car össze sem rántotta a mezőnyt futam közben.
Silverstone-ban az 5. és 6. hely jutott volna nekik, ha Sebastian Vettel nem kap defektet, és Christian Horner elismerte, hogy ennél többre számítottak.
Éreztük, hogy kicsit leszakadtunk. Nem vagyok biztos benne, hogy mindent kihoztunk az autóból
- jelentette ki az istálló vezére. - Kissé szenvedtünk a lassú kanyarokban, úgyhogy bőven van mit elemeznünk."
Max Verstappen azt mondta, szerinte minden téren lehetett volna jobb az autó. Bár lerajtolta, és a kerékcserékig maga mögött tartotta Sebastian Vettelt, a futam végén 10 másodperc körüli volt a hátránya vele szemben, mielőtt defektet kapott. Horner szerint fontos tényező volt, hogy a pálya gyors kanyarjaiban több időt lehetett padlógázon tölteni a korábbi évekhez képest, ami köztudottan a Mercedes és a Ferrari motoroknak kedvez, nem a Renault-nak.
Az új autókkal a kör 70 százaléka ismét padlógázos lett, ami fájdalmasabban érintett minket, mint a vetélytársainkat"
- jelentette ki.
A csapat a következő versenyre, a Magyar Nagydíjra átfogó aerodinamikai frissítést vet be. Ezt Ricciardóval ellentétben Horner nem tekinti "jelentősnek", mert csak egy szelete lesz az egész szezonon át tartó folyamatos fejlesztési munkának.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!