VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari action HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 13 to 16, in Silverstone, Great Britain - Photo Gregory Lenormand / DPPI
Vágólapra másolva!
Örül, hogy a Ferrari versenytempója sokat javult tavaly óta, de úgy érzi, az időmérőkön továbbra is nehéz legyőzni a Mercedest. Ez alapvetően befolyásolja a versenyek menetét is, de azért nincs pánikhangulat a csapatnál.
Nem sokszor tudták legyőzni a Mercedest a Forma-1-ben 2014-től 2016-ig, nyers tempóban pedig pláne ritkán: ezalatt az időmérőkön évente csak egyszer szenvedtek vereséget. A versenyeken általában kisebb volt a fölényük, mint szombatonként, és ez a mai napig megfigyelhető, hiába zárkózott fel hozzájuk a Ferrari, amelynek versenyzői idén már kétszer megszerezték a pole pozíciót.
A maranellóiak a hatékonyabb gumikezelésnek köszönhetően nemrég még erősebbnek mutatkoztak a Mercedesnél a versenyeken, de úgy tűnik, ez az előnyük elveszett, és Sebastian Vettel szerint a világbajnoki csatában sorsdöntőnek bizonyulhat, hogy az időmérőkön továbbra is az üldöző szerepe jut nekik.
A Mercedes az előző versenyeken valószínűleg kicsit erősebb volt nálunk, de úgy vélem, a döntő különbség az időmérőkön jelentkezik.
Ők olyankor képesek feltekerni a motort, hozzánk képest 3-6 tizeddel gyorsabbak az egyenesekben. Bakuban 7 tizedet, Ausztriában 5-öt nyertek" - nyilatkozta a világbajnoki éllovas, akinek a szezon felénél egyetlen pontra csökkent az előnye.
"Ezzel nem tudunk mit kezdeni. Dolgozunk az ügyön, csakhogy nem lehet egy éjszaka alatt megoldást találni rá. Nincs okunk pánikra, aggodalomra, de ébernek kell lennünk. Nagyon gyors (a Mercedes), bizonyos területeken előnyben vannak, és nekünk ezekre kell koncentrálnunk."
Teljesen más a versenye annak, aki elsőként érkezik meg az első kanyarba."
A titok nyitjára sok elmélet született. Egyesek az olajégetős-trükkre vezették vissza a Mercedes szombati fölényét, de az FIA bekeményítése az ügyben arra utal, hogy a szigorítás pont a Ferrarinak ártott jobban.
Így is a Ferrari ugrása az etalon
Vettel ettől függetlenül örül, hogy csapata versenytempója rengeteget javult az előző évhez képest. "Tavaly nagyon nagy volt a lemaradásunk, idén viszont többnyire felvettük a tempót (a Mercedesszel). Nem szabad elfelejtenünk, honnan jöttünk, az összes csapat közül mi léptünk előre a legnagyobbat" - mondta.
"A Red Bull a télen hangoztatta, hogy milyen jók lesznek idén, ehhez képest sehol sincsenek. Mindenki keményen dolgozik, és mi arra koncentrálunk, hogy ledolgozzuk (a Mercedes) időmérős előnyét."
Vettel utoljára Monacóban nyert,
s bár azóta 2:2 a mérlege Hamiltonnal szemben a tekintetben, hogy melyikük végzett előrébb, vetélytársa Azerbajdzsánban valószínűleg a győzelmet bukta el a meglazuló fejtámlával, és Ausztriában sem derült ki, mire lett volna elég a tempója, ha nem kap rajtbüntetést váltócsere miatt.
Az, hogy ismét fordult a kocka a két élcsapat erősorrendjében, valószínűleg annak a következménye, hogy a Mercedes jobban eligazodik az autó beállításain, mint a szezon elején, és hatékonyabban bánik a gumikkal. A Brit Nagydíjon magabiztos győzelmet arató Hamilton elégedett a hétvégi tapasztalatokkal.
"Az időmérős formánk nagyon izmosnak tűnik, és a versenyen sokkal erősebb volt a versenytempónk a Ferrariénál, idén valószínűleg először. Ezt igazán kellemes látni, főleg úgy, hogy úgy tudom, továbbfejlesztett motorral érkeztek, miközben mi semmilyen frissítést sem vetettünk be" - nyilatkozta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!