Renault driver Robert Kubica of Poland walks in the pit lane before the third free practice session of Formula One's Korean Grand Prix at the Korean International Circuit in Yeongam on October 23, 2010. Kubica topped the third and final practice session for the inaugural Korean Grand Prix at a cloudy Yeongam circuit. AFP PHOTO / PHILIPPE LOPEZ / AFP PHOTO / PHILIPPE LOPEZ
Vágólapra másolva!
A Renault sportprogramjának főnöke kijelentette: örömmel látnák a kedvelt versenyző visszatérését az F1-be, de az érzelmeket félre kellett rakniuk, amikor arról döntenek, hogy tovább dolgoznak-e vele. Kubica szerdán újabb teszten vett részt.
Robert Kubica szerdán újabb lépéssel közelebb került sokáig lehetetlennek tűnő célja, az F1-es visszatérés felé, ugyanis hat évvel ezelőtti ralibalesete óta teljesítette második tesztjét is egy 2012-es Lotusszal. Ezúttal is a Renault adott neki lehetőséget az elődjének számító csapat autójával, Valencia után a Paul Ricard pályán.
A hírek szerint a megtört karrierű versenyző 90 kört tett meg a franciaországi aszfaltcsíkon, és azt mondta, egyre magabiztosabb.
Fizikálisan nincsenek problémáim. A két tesztnap során eltűntek az aggályaim a képességeimmel kapcsolatban.
Már nem félek attól, hogy ne térhetnék vissza a legmagasabb szintre, de még hosszú út vár rám" - nyilatkozta a L'Equipe-nek.
"Nem a semmiért akarok visszajönni, hanem azért, hogy a legmagasabb szinten legyek. Még nem gyakoroltam jelenlegi versenyautóval, tehát Silverstone-ra (a hétvégi Brit Nagydíj helyszínére) még nem lennék felkészülve. Egy aktuális autóban is el kellene töltenem néhány napot, és akkor száz százalékra növelhetem az esélyem! Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy maximális legyen, de nem tudom, mit hoz a jövő."
Kubica 2011 februárjában szenvedett súlyos balesetet egy raliversenyen, s számos sérüléséből a jobb karját érintő volt a legsúlyosabb, ami miatt a végtagját állítólag máig nehezen mozgatja. Ezért talány, hogy képes lesz-e visszatérni az autósport csúcskategóriájába, ahol
kiemelkedő tehetségnek számított, és képességeiről Fernando Alonso is áradozott.
A szerdai teszten már azt mérte fel a Renault, hogy képes lehet-e újra csúcsformába hoznia magát.
A száraz tények dönthetnek a jövőjéről
A lengyel pilóta a BMW-nél kezdte pályafutását, majd 2010-re a Renault-hoz igazolt, amellyel három dobogós helyet szerzett a Ferrari/McLaren/Red Bull élboly küzdelmébe belepiszkálva. A vállalat sportprogramjának jelenlegi főnöke hangsúlyozta: a száraz tények, és nem a kötődés alapján kell határozniuk a közös munka folytatásáról.
"Pont most kell óvatosnak lennünk - jelentette ki Cyril Abiteboul még az előző hétvégén. - Az érzelmeket félre kell tennünk, hiába szeretnénk mindannyian látni (a visszatérését). Gyakorlatiasan kell hozzáállnunk a helyzethez, ez a mi felelősségünk."
Kijelentette, hogy "lépésről lépésre" haladnak, és "meg akarják állapítani, hogy mire képes és mire nem."
Ki tudja, ha sikeres lesz a teszt, és a következő lépcsőfokok szintén bíztatók, talán ismét F1-es autóba kerülhet."
Bár felmerült, hogy a Magyar Nagydíj utáni kétnapos tréningen Kubicát ültetik autóba a Hungaroringen, Abiteboul azt mondta, egyelőre nem szerepelnek a terveik között újabb tesztek. A pletykák ugyanakkor már beindultak, hogy jövőre, vagy akár már az idei szezon közben őt ültetik be a gyenge teljesítményt nyújtó Jolyon Palmer helyére.
Paul Ricardban a Renault fejlesztőpilótája, Szergej Szirotkin is jelen volt, és azt mondta az Autosportnak, Kubica "nagyon versenyképesnek tűnt." Kettejük közül állítólag a lengyel futotta a jobb köridőt.
"Ez részben igaz - ismerte el Szirotkin. - Eltérő ütemtervet követtünk, más időpontokban tartózkodtunk a pályán. Nem akarom csökkenteni a kiemelkedő eredményét, de a körülmények a pályán nem nekem kedveztek. Nem volt célunk, hogy bármit is összehasonlítsunk, mindketten más feladatokat végeztünk el."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!