Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel during the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Ferrari mindkét versenyzője arra számít, hogy a Hungaroring feküdni fog nekik, és egyikük sem tart újabb defektektől a Silverstone-ban történtek után.
A Ferrari a Monacói Nagydíjon aratott kettős győzelme óta eltelt négy versenyen nem szerepelt túl jól: mindössze 2 ponttal szerzett többet a Red Bullnál, Sebastian Vettel előnye pedig 25-ről 1 pontra csökkent az egyéni világbajnokságban legfőbb riválisához, Lewis Hamiltonhoz képest. Bár ebben az is szerepet játszott, hogy Vettel számára egyik futam sem alakult tisztán, a Ferrari ettől függetlenül sem volt olyan gyors, mint a Mercedes.
A brit csapatnál ugyanakkor elismerik, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjat – mivel a Hungaroring vonalvezetése némileg hasonlít Monacóéra, és vasárnap már az ilyenkor szokásos hőségre lehet számítani – nem várják igazán magabiztosan. A Ferrarinak itthon, a nyári szünet előtti utolsó versenyen lehet esélye visszavágni, és Vettel maga is optimista.
Nem sztresszelek túlzottan, papíron ennek jó versenynek kell lennie számunkr
– felelte, amikor pénteken arról kérdezték, hogy aggódik-e, amiért leapadt az előnye. – Visszanézve a silverstone-i hétvégénk nem alakult túl jól, a Mercedesnek viszont minden simán ment. Ha fordítva lett volna, most máshogy festene a kép."
„Szeretem ezt a pályát, megpróbálom élvezni a versenyzést. Az, hogy ez az utolsó futam a nyári szünet előtt, vagy az első Silverstone után, ahol gyengén szerepeltünk, nem változtat semmin. Itt is ugyanannyi pontot lehet szerezni, mint bárhol máshol."
Bár a Ferrari számára lélektanilag mindenképpen fontos lenne, hogy visszaszerezze a kezdeményezést, mielőtt az egész Forma-1 vakációzni megy, Kimi Räikkönen megismételte, hogy a csapat nem esett pánikba a Mercedes előretörése miatt.
„Nincs vészhelyzet, csak mindenhol szeretnénk minél jobban szerepelni. Még akkor is gyorsabbak akarnánk lenni, ha mi állnánk az élen – mondta a finn. – A legutóbb tényleg nem volt az igazi a tempónk, de ennek szerintem a pályához volt köze. Az az érzésem, hogy itt sokkal erősebbek lehetünk a Mercedes ellen."
A defekt csak pech volt
Két héttel ezelőtt, a Brit Nagydíj utolsó 2 körében mindkét Ferrarin szétszakadt egy-egy gumi. A Pirelli nyomozása arra jutott, hogy eltérő okok álltak a háttérben: Vettel valamiért lassú defektet kapott, Räikkönen gumijának oldalán pedig két vágás keletkezett, ezért levált róla a futófelület, a levegő azonban benne maradt. A sérüléseket valamilyen mechanikai behatás, például egy rázókővel való találkozás okozhatta, de a konkrét tettest nem lehetett beazonosítani.
A Ferrari versenyzői nem tartanak attól, hogy megismétlődik az incidens.
„Én sem tudok többet, mint amit mondtak – jelentette ki Räikkönen. – Ki tudja, mi történt? Biztos nem arról volt szó, hogy túl sok kört tettünk meg a gumikkal, ez teljesen nonszensz. Valami nyilván félresiklott, de nem jöttünk rá az okára, különben tettünk volna ellene valamit. A rázóköveket minden pályán, minden egyes körben használjuk, úgyhogy ez sem lehetett a baj. Én nem láttam semmit, ami ilyen problémát okozhatott."
A finn szerint „ez sima közúti autókkal is megeshet, néha látszólag ok nélkül defektet kap az ember. Nem számítok rá, hogy megismétlődik a dolog, egyszerűen pechünk volt."
Räikkönen mindössze 25 kört tett meg, mire a gumija szétszakadt, és Vettel is csupán 31-et, holott a Pirelli által ajánlott bokszstratégiák egyikében pont ennyi szerepelt a lágy keverékkel. Vettel azt mondta, a Ferrari a gumiszállítóval karöltve igyekezett kinyomozni a történtek hátterét, és legközelebb másképp fognak reagálni, ha hasonló helyzetbe kerülnek.
Nem akarok cinikusnak tűnni, de kiállhattunk volna a bokszba!
– felelte Vettel az Origo GPhírek kérdésére, hogy a Ferrari tehetett-e volna valamit a defektek elkerülése érdekében. – Sok mindent tanultunk, legközelebb valószínűleg már korábban lépni fogunk, hogy elkerüljünk egy ilyen helyzetet."
„Ami megtörtént, azon már úgysem változtathatunk. A gumikról beszéltünk korábban is, berádióztam, hogy nincsenek a topon, eléggé elhasználódtak, de az meggyőződésem volt, hogy ki fogják bírni a végéig. Lehet vitatkozni rajta, hogy 2 körrel korábban kellett volna kiállnunk a bokszba, sokra azonban nem megyünk vele."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!