Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (R) follows Ferrari's German driver Sebastian Vettel and Mercedes' British driver Lewis Hamilton during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 9, 2017. / AFP PHOTO / Johannes EISELE
Vágólapra másolva!
Mark Webber szerint a sport nézőket veszít azért, mert a versenyzőket büntetik akkor is, ha nem ők hibáznak. Alonso küszködése a mezőny végén totális pazarlás.
Az F1-es rajtbüntetések eltörlése mellett szólalt fel Mark Webber, a mezőny korábbi tagja, a 2014-es Sportautó Világbajnokság (FIA WEC) társbajnoka. Webber korábban maga is megtapasztalta, hogy milyen az, amikor műszaki hibák vagy a szerelők mulasztása miatt a pilótát hátrasorolják a mezőnyben, de most már elsősorban a közönség szemszögéből érvel a büntetések ellen.
„Túl szigorú a felügyelet – véli Webber. – Nem akarok olyan büntetéseket látni, amihez a versenyzőnek semmi köze. Ha egy szerelő rosszul tesz fel egy féktárcsát, a pilóta mehet a mezőny végére. Sokan nem is nézik az időmérőt, aztán csodálkoznak, hogy a kedvenc versenyzőjük a mezőny végén van. Ezeket az embereket elveszítjük” – vélte.
Webber kijelentette: „Így is elég nehéz a mezőny elejére szóló rajthelyet szerezni, aztán srácokat rajtuk kívül álló okok miatt hátrasorolunk. Ezekre a szemétségekre nincs szükségünk.”
A korábbi futamgyőztes inkább a csapatokat büntetné, pontlevonással.
„A konstruktőri pontok terén vagy valami ilyesmi. Találjunk megoldást, ami nem árt a versenyzőnek. Rengeteg nevetséges büntetés akadt az elmúlt öt év során, amihez a pilótáknak semmi közük sem volt. Ennek ráadásul hatalmas befolyása van arra, hogy a hétvége mennyire lett volna szórakoztató.”
A rajtbüntetések elsősorban azóta harapóztak el, hogy 2014-ben bevezették az aktuális motorformulát, de a gyártók még mindig küszködnek az adott szezonra előírt alkatrészkvóták betartásával. Ez különösen a Hondának nem megy, ezért Fernando Alonso, Jenson Button és Stoffel Vandoorne szinte számolatlanul kapja a behajthatatlan büntetéseket.
Webber szerint Alonso küszködése káros a Forma-1-nek is.
„Ez teljes pazarlás, és abszolút komikus, hogy ő a mezőny végén van, és egy versenyképtelen autót vezet – mondta Alonsóról. – Ő viszont még mindig fenségesen vezet. Szerintem az értéke még soha sem volt magasabban, elég megnézni, mit művelt az Indy 500-on, és mire képes néha azzal a McLarennel.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!