SPIELBERG,AUSTRIA,09.JUL.17 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, drivers parade. Image shows Max Verstappen (NED/ Red Bull Racing). Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Az idén ötödik alkalommal is feladta a versenyt, Daniel Ricciardónak viszont szerencsét hozott az ötös szám, ő zsinórban ötödször állhatott dobogóra a Red Bull hazai versenyén.
Folytatódott az idén jellemző sorminta a Red Bull háza táján, hiszen Max Verstappen ismét egy technikai hiba következtében esett ki a versenyből, Daniel Ricciardo viszont élni tudott az ölébe hulló lehetőségekkel, és amikor szükség volt rá, keményen meg is dolgozott zsinórban az ötödik dobogós helyéért, ráadásul a Red Bull hazai versenyén.
A csapatnak azonban nem indult jól a verseny, mert Verstappen majdnem állva maradt a rajtrácson, ekkor még senki sem találta el, de a lassú indulás miatt utolérték őt a mezőny hátrébb induló tagjai, ezért Fernando Alonso megpördülő autója az övét is eltalálta, miután a spanyolt Danyiil Kvjat kiforgatta az 1-es kanyarban.
„Max autóján működésbe lépett a lefulladásgátló a rajtnál, majd a többiek magukkal rántották, az volt a nagy becsapódás” – magyarázta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak, a holland pilóta pedig azt mondta, már a felvezető kör elején érezte, hogy az indulása „nem volt fantasztikus.”
A rajtnál el is romlott valami, ezért bekapcsolt a lefulladásgátló, de az 1-es kanyar felé sem éreztem nagyszerűnek az autót.”
„Próbáltam kimaradni a bajból és szélesen fordulni, de megütötték a hátsó gumimat, ekkor eltört a kuplungcsapágy, úgyhogy a továbbiakban nem volt hajtás. Természetesen nagyon csalódott vagyok a szurkolók miatt. Ez a legjobb közönség volt, amit eddig láttam, én meg el sem tudtam rajtolni vagy egy kanyart bevenni, nem, hogy 71 kört megtenni.”
Ricciardo közben a 4. helyről ismét remekül rajtolt, egy kulcsfontosságú előzéssel maga mögé utasította Kimi Räikkönent is, és a kerékcserékig árnyékként követte Sebastian Vettelt, aki közelebb volt a Red Bullhoz, mint a versenyt vezető Mercedeshez. Ricciardo később sem maradt le vészesen, de inkább az utolsó körökre felgyorsuló Lewis Hamilton támadásait kellett visszavernie.
Ez az egyik legerősebb versenyünk volt a szezon során
– mondta Horner, pedig pénteken még álomszerűnek tartotta a dobogós helyet Spielbergben. – Ha megnézzük a szektoridőket, Danielé volt a legjobb autó, és Lewis csak akkor tudott ráakaszkodni, amikor az utolsó néhány körre a Mercedes tényleg mindent feltekert az autón” – tette hozzá a csapatfőnök, aki kiemelte, hogy Ricciardo hibátlanul futott időmérős köröket a futam végén.
„Tíz körrel a verseny vége előtt úgy éreztem, hogy tartom az előnyömet Lewishoz képest, utána viszont belenéztem a tükörbe, és ott termett egy autó. Reméltem, hogy csak most jött ki a bokszból, de aztán rájöttem, hogy Lewis kezd utolérni. Két körrel a vége előtt nem jöttem ki jól az 1-es kanyarból, úgyhogy néhány kanyaron keresztül védekeznem kellett.”
Észszerű határokon belül mindenre kész voltam a dobogóért.”
Ricciardo szerint a sikert megédesíti, hogy a Red Bull nem számít ilyen erős eredményekre. Kiemelte, hogy Bakuval ellentétben Spielbergben minden élpilóta célba ért, és Hamilton büntetésétől függetlenül is jó tempóra voltak képesek. „Ez száraz körülmények között meglepő volt” – ismerte el, és hozzátette, Silverstone-ban még izgalmasabb lehet majd vezetni az új autók miatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!