Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) and Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen are pictured during the qualifying at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 29, 2017 prior to the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Szerinte a csapat silverstone-i vereségét túllihegték, ezért fontos volt megmutatniuk, hogy még mindig versenyben vannak a Mercedes ellen. Tudják, hogy a Magyar Nagydíjra hosszú lesz, de a múltkori defektek ellenére sem tartanak a hőségtől.
Sebastian Vettel mindössze 1 pontos előnnyel vezeti a vb-t, de a Magyar Nagydíj időmérője optimálisan alakult számára: magabiztosan megszerezte a pole pozíciót, míg legfőbb világbajnoki ellenfele, Lewis Hamilton még saját csapattársától, Valtteri Bottastól is kikapott, és csak a 4. helyről vághat majd neki a versenynek.
Vettel végig uralta a pályát. Csupán az időmérő középső szakaszát, a Q2-t nem ő zárta az élen, mert Hamilton másodszor is kiment a pályára, hogy megpróbálja felvenni a ritmust, és akkor futott egy jobb kört. Ám a döntőben a Ferrariknak nem akadt komoly kihívója: a végén Kimi Räikkönen is felkapaszkodott a csapattársa mögé, hátrébb szorítva a Mercedeseket. A Ferrari ezzel Monaco után az idén másodszor foglalta el az első rajtsort.
„A Q1-től kezdve remekül éreztem magam az autóban. Eleinte csak azokat a köröket futottuk, amiket muszáj volt – mondta Vettel az időmérő után. – A Q3-ban teljesített első körömmel nagyon elégedett voltam, de tudtam, hogy egy kis idő maradt még benne. Ezért a második próbálkozásomat teljes erővel megnyomtam, és valamivel gyorsabb is lettem, csak az utolsó szektorban túl sokat követeltem a gumiktól, ezért három kanyar alatt elvesztettem mindent, amit előzőleg nyertem."
Vettel másodszorra is össz-vissz 2 ezredmásodperccel maradt el az első idejétől, tehát két köre is elég lett volna a pole-hoz.
1:16.276-os eredményével 2,2 másodperccel döntötte meg a még 2004-ből származó pályacsúcsot, pedig a legjobb részidejeiből még jobb, 1:26.104-es idő jött volna ki. A letaglózó silverstone-i vereség után fontosnak érezte, hogy a Ferrari visszavágjon a Mercedesnek.
„Ez még csak szombat, a mai eredményért nem osztanak pontokat, mégis jó érzés, mert a legutóbbi verseny óta túl sokat beszéltek rólunk össze-vissza. Örültem, hogy a pályán adhattuk meg a választ – mondta. – A Hungaroringet nagyon szeretem, az autó fantasztikusan ment, úgyhogy egyszerűen élvezetes volt vezetni ma."
Vettelnek a Monacói Nagydíj óta minden futamon közbejött valami. Az Origo GPhírek kérdésére, hogy vasárnap a győzelem lesz-e fontosabb, vagy az, hogy végre megint egy tiszta versenyt teljesítsen, azt felelte:
Hát, a legutóbbi tiszta versenyem, a monacói győzelemmel végződött!"
„Az esélyeink jók, hiszen az első sornál nem lehet előrébbről rajtolni, de holnap hosszú és forró napunk lesz, ami keményen próbára teszi a gumikat. Megspóroltunk egy szettet a többiekhez képest, ez előnyt jelenthet. A futamon sok mindenre oda kell majd figyelnünk. A tiszta verseny jó verseny, aztán azt meglátjuk, milyen eredmény sül ki belőle."
Nem félnek a gumiktól
Vettelnek és Räikkönennek azért maradhatott egy szettel több ultralágy gumija, mint a többieknek, mert a Mercedes és a Red Bull pilótái a Q2-ben kétszer mentek ki a pályára, ők viszont csak egyszer. Bár Silverstone-ban mindkettejük autóján megadta magát egy gumi, a Ferrari német versenyzője nem tart attól, hogy a mogyoródi hőség miatt bajba kerülnek majd.
„Holnap valóban sok lesz az ismeretlen, mert tegnap a piros zászlók miatt csak egy pillantást vethettünk a gumik viselkedésére. Senki nem tudta elvégezni azt a munkát, amit szeretett volna" – ismerte el a versenyszimulációkkal kapcsolatban.
„Én ma elégedett voltam az autóval, a balanszt sokkal jobbnak éreztem, mint tegnap, pedig melegebb volt, úgyhogy a hőséggel szerintem jól megbirkózunk.
De a fő kihívás mindenképpen az lesz, hogy tovább életben tartsuk a gumikat, mint a többiek."
A Ferrari számára külön öröm, hogy Räikkönen is megelőzte a Mercedeseket. Neki ez csak a Q3 végén, az utolsó erőfeszítéssel sikerült, amikor a pálya első szektorában még a csapattársánál is jobb részidőt ért el.
„Az utolsó körömmel elégedett voltam, kivéve, hogy a sikánba befelé lecsúsztam a bal oldali kerékvetőre, és ettől az autóm kissé keresztbe állt, amivel vesztettem némi időt – mondta a finn, aki Monacóban elcsente a pole-t Vettel orra elől. – Enélkül szerintem az 1. helyet is elérhettem volna, de a 2.-hoz így is elég jó lett a köröm, a csapat szempontjából ez is nagyszerű. Holnap meg fogjuk próbálni megtartani a pozícióinkat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!