Ausztria 2014-ben, Mexikó 2015-ben újra F1-es házigazda lett, és hosszabb szünet után jövőre Franciaország is visszakerül a versenynaptárba. A retrohullám egyik következő nyertese Argentína lehet, ahová nemrég informálisan ellátogatott az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting, hogy szemügyre vegye a legendás Buenos Aires-i pályát.
Itt több periódusban (1953-60, 1972-81, 1995-98) összesen húsz futamot rendeztek, sok különleges pillanattal – 1956-ban például két győztes is volt, mert a Ferrari parancsára Luigi Mussónak át kellett adnia az autóját Juan Manuel Fangiónak, akié meghibásodott. De emlékezetes volt az 1974-es verseny is, amikor az élen haladó helyi hős, Carlos Reutemann két körrel a cél előtt fogyott ki a benzinből, vagy az 1997-es, amikor Jacques Villeneuve gyomorrontással és kimerüléssel dacolva nyert.
Whiting a beszámolók szerint elégedett volt a pálya színvonalával, ugyanakkor felhívta a vezetőinek a figyelmét, hogy további fejlesztéseket kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy a létesítmény megkapja a nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1 minősítést. A bejáráson a versenyigazgatóval tartott az argentin főváros önkormányzatának több képviselője és a helyi autósport, illetve versenyzői szervezet több tagja.
Két éve az egyik szervező már kijelentette, hogy megpróbálnak újra versenyrendezési jogot szerezni, akkor még Bernie Ecclestone kegyeit keresték. A pálya visszatérését segítheti, hogy a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty a hagyományokkal rendelkező helyszíneket preferálja, és bővíteni szeretné a versenynaptárt is, jóllehet, utóbbit sokan elvetemült ötletnek tartják.
A Buenos Aires-i létesítmény hivatalos neve Autódromo Juan y Oscar Gálvez, és jelenleg csak néhány sorozatot fogad: az argentin túraautó és sportautó bajnokságot, valamint a helyi Formula Renault 2.0-t.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!