VW: A MotoGP százszor jobb az F1-nél
Origo
2017. augusztus 23. 10:43
Mogyoród, 2017. július 29.
A Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja a mogyoródi Hungaroringen 2017. július 30-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Évek óta pletykálják, hogy a Volkswagen csoport beszállhat a Forma-1-be, de az autógyártó igazgatója, Bernhard Gobmeier lesújtó véleménnyel van a világbajnokság állapotáról. A szakember Indiába látogatott, a Motorsport.com-nak azt mondta, szerinte az F1 túlságosan drága, a négy nagy csapat kivételével az istállók nem bírják a költekezést, és a pályák sem tudnak eleget fizetni.
„A költséges jellege miatt (az F1) nagyon veszélyes úton jár, ez a magánvéleményem. Ez mindenhol megnyilvánul – vélte. – A Mercedes több, mint 1500 embert foglalkoztat az F1-es projektjén, és ebben a beszállítók még nincsenek is benne, bár ők nincsenek sokan. Nagyjából 2000 ember lehet két autóért. Figyelembe kell venni azt is, hogy Angliában milyen drága a munkaerő és az anyagok is.”
Gobmeier szerint Amerikában hatékonyabbak a sportok szervezői a költségcsökkentés terén, és Európában is lát követendő példákat, de úgy tartja, „az F1 teljesen elszállt, és a WEC is”. Így nem meglepő, hogy a VW csoport mindkét márkáját kivonta Le Mans-ból, és a Formula E-be irányították át őket, az F1 pedig azért sem vonzó számára, mert a szponzorok is egyre kevesebben vannak.
A nagy szponzorok, például a cigarettagyárak már nincsenek ott és a kis szponzorok is visszaszorulnak
– vélte. – A szponzorok száma és a nézőszám is csökken, közben a költségek emelkednek. Valami ott nem stimmel. A versenyeket ismét látványossá kell tenniük” – szögezte le Gobmeier, aki a VW csoport szerteágazó portfóliójának köszönhetően rengeteg sportra rálát, és korábban a MotoGP-ben is szereplő Ducati igazgatója volt, ami most szintén a nagyvállalathoz tartozik.
„A show szempontjából a MotoGP az F1 fölött jár – szögezte le. – Százszor jobb, össze sem lehet hasonlítani a kettőt. A MotoGP, a betétfutamai, és a Superbike világbajnokság sokkal jobb az F1-nél – jelentette ki. – A MotoGP-nek megvan a lehetősége, hogy kiaknázza a népszerűségét, és meg is teszik. A Ducati is a csoportunk tagja, és látjuk, mennyivel többen szponzorálják.”
Gobmeier szerint nem a sport, hanem a cégek a felelősek a bajnokságok különbségeiért.
„A Ducati a legnagyobb szponzorokat vonzza. Még a Porsche, a Bentley és az Audi sem tud ilyen nagy támogatókat behozni. A Ducati különleges, a Ferrarihoz hasonlítható, és a szponzorok valóban értéket kapnak. Jók az aktivációk a versenyeken beleértve a médiát, a vendéglátást, a programokat és egyebeket is. Az autós cégek nem ilyen jók ebben.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!