Fernando Alonso jövője az egyik legérdekesebb kérdés az idei F1-es pilótapiacon, hiszen a McLaren pilótájának lejár a szerződése, és kijelentette, jövőre mindenképpen győzelmekért akar küzdeni. Alonso a bakui hétvégén azt mondta, nagy átrendeződést vár a mezőnyben, de ez egyelőre nem látszik, így mindössze a McLaren és a Renault tűnik alternatívának a számára.
A döntést bonyolítja, hogy a McLaren még mindig nem döntötte el, hogy megkísérlik-e leváltani a Honda motort, pont egy Renault-ra, ráadásul a japánok azt ígérik, az erőforrásuk nemsokára jobb lesz a francia ellenfelüknél. Kapóra jöhet Alonsónak, hogy nem csak a McLaren, az Andretti Autosport is megszabadulna a Hondától az IndyCarban.
„Ez 50-50%, vagy befolyásol minket vagy nem – nyilatkozta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a RACER-nek. – Minden azon múlik, hogy mi együttműködésünk merre tart majd a Hondával, és fontos lesz-e, hogy (az IndyCar) autóban is Honda motor van” – utalt arra, hogy ha nem japán erőforrás hajtja majd a McLarent, akkor ez valószínűleg az IndyCarban sem lenne probléma.
A McLaren az idén elengedte Alonsót a Monacói Nagydíjról,
arról viszont nincs szó, hogy erre a jövőben is hajlandók lennének-e. Tavasszal abban bíztak, hogy a következő Indianapolis 500 idején Alonso már versenyképesebb lehet az F1-ben egy jobb McLarennel, és Brown azt is elutasítja, hogy a kétszeres világbajnok még az idén visszatérjen a tengerentúli sorozatba.
Felmerült, hogy Alonso beülhet az Andretti ötödik autójába az IndyCar szezonzáróján, Sonomában, Brown azonban hallani sem akar erről. „Ez teljes őrültség – közölte. – Először is, kérvényeznie kellene ezt nálunk, és egyelőre nem tette meg, ráadásul az a futam ütközik az F1-es szingapúri versennyel. Ez kamuhír.”
Alonso viszont a Hungaroringen nem zárta ki, hogy jövőre az IndyCar felé veszi a sátorfáját.
„Majd úgy egy hónap múlva meglátjuk – mondta. – Mindig is azt mondtam, hogy nagyon nyitott vagyok arra, hogy mit hoz a jövő. Jövőre nyerni akarok, és ehhez itt nagy változásokra van szükség. Sok változásra. Ha ezek megtörténnek, lehetséges, hogy maradok, de ezen csak szeptemberben fogok elgondolkodni.”
Alonso a nyári szünet elején nem titkolta, hogy elégedetlen a McLaren-Honda teljesítményével. A japán erőforrás tavaly a fejlődés jeleit mutatta, Alonso némi szerencsével olykor a 4. helyet is elérte a versenyeken, az idén azonban újratervezték a motort, és csak mostanában kezdenek úrrá lenni a megbízhatóságon, míg a teljesítmény továbbra is elmarad a várakozásoktól.
Csapatként nem lehetünk boldogok a szezon eddigi alakulásával”
– szögezte le. „Tavaly rendszeresen a Q3-ban voltunk a 9-10. hely volt az átlagos pozíciónk, az idén viszont jobban küszködünk. Személyes szempontból azonban ez eddig nagyon-nagyon jó szezon a számomra. A 2017-es autókkal ismét a stílusomnak megfelelően vezethetek, sokkal versenyképesebbnek érzem magam, mint korában. Az Indy 500 kellemes élmény volt, és a gokartpályám is nagyszerűen működik.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!