Mogyoród, 2017. július 30.
A győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője a célba érkezés után a Forma-1-es Magyar Nagydíj futamán a mogyoródi Hungaroringen 2017. július 30-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
A Ferrari megtalálta a kormányhiba okát, amely a német versenyző célba érését is veszélyeztette a július végi Magyar Nagydíjon. Vettel és Raikkönen elismerik, hogy Monza inkább a Mercedesnek fekszik, a spái teljesítményüknek köszönhetően mégis bizakodva várják a hazai versenyüket.
Sebastian Vettel egy újabb győzelemmel a zsebében kezdhette meg augusztusi vakációját, miután megnyerte a Magyar Nagydíjat, de annak ellenére, hogy a szűk Hungaroringen a Ferrari volt a leggyorsabb, szinte végig a kiesés veszélye fenyegette. Már a rajtnál érezte, hogy valami történt az autója kormányművével, aztán a kormányközép egyre jobban elmászott, ezért óvatosan, a kerékvetőket kerülve kellett vezetnie.
Szerencséjére a csapattársa, Kimi Raikkönen volt mögötte, aki megvédte őt Lewis Hamilton támadásaitól.
Vettel Ferrarija ezt az egy esetet leszámítva bombabiztos volt az idén:
egyetlen versenyről sem esett ki műszaki hiba miatt, és a rajtrácson sem sorolták hátrébb soha, míg a Mercedes párosának volt egy-egy öt helyes büntetése váltócsere miatt. Vettel az Origo GPhírek kérdésére Monzában elárulta, hogy a Ferrari vizsgálata szerint a Hungaroringen az egyik nyomtávrúd hibája okozta a problémáit.
„Mechanikai hibáról volt szó, utána kijavítottuk, és a verseny után többé nem is volt vele semmi baj – mondta. – Igen, tény, hogy a megbízhatóság szempontjából eddig minden nagyon flottul alakult. Igyekszünk feszegetni a határokat, amilyen keményen csak lehet, de azért még nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Mindig van hova fejlődni."
„Rengeteget dolgoztunk rajta, Magyarországon azonban bizonytalan voltam a verseny kimenetelét illetően, arra sem vettem volna mérget, hogy eljutok a célig. Annyira kíméltem az autót, amennyire csak tudtam, amit jól is tettem, mert különben könnyen kiesés lehetett volna a vége."
Mivel vereséget szenvedett Lewis Hamiltontól, Vettel előnye a múlt hétvégi Belga Nagydíjat követően 7 pontra csökkent a világbajnoki tabellán.
Ez azt jelenti, hogy ha most vasárnap, Monzában megint 2. lesz nagy riválisa mögött, pontegyenlőség alakul ki közöttük,
ha pedig a másik Mercedest vezető Valtteri Bottast is beférkőzik elé, akkor az idén először elveszíti az 1. helyet az összetettben.
Vettel elismerte, hogy a Ferrari hazai pályája, a gyors Monza inkább a Mercedeshez illik, de úgy érzi, a lelkes tifosi támogatása tuningolni fogja őket. Önbizalmat merítenek abból is, hogy Spában szintén az ellenfelük volt a favorit, mégis keményen megszorongatták Hamiltont, aki nem tagadta, hogy versenykörülmények között a Ferrari volt a gyorsabb.
„Itt lehet előzni. Meglátjuk, a versenyen hogy állunk majd – mondta Vettel. – A hétvége előtt el kell ismernünk, hogy ennek a pályának a vonalvezetése fekszik a Mercedesnek, a legutóbbi versenyen nyújtott teljesítményünk mégis reményt ad. Megtesszük, ami tőlünk telik. A hangulat nyilván csodálatos lesz, és óriási támogatásban lesz részünk, ezért igyekezni fogjuk meghálálni mindazt a szeretetet és rajongást, amit az idén kaptunk, hogy cserébe adhassunk érte valamit."
Az időmérő a gyenge pont
Vettel – aki első F1-es győzelmét 2008-ban épp itt, Monzában aratta egy Ferrari-motoros Toro Rossóval – elárulta azt is, hogy a maranellói istálló ezúttal nem készült új erőforrással a hazai pályájára. Korábbi sajtóhírek szerint a Mercedes túljárt a riválisa eszén azzal, hogy már Spában bevetette idei utolsó új fejlesztésű motorját, amely így a csak Monzában életbe lépő szabályok miatt a szezon végéig több olajat fogyaszthat a nagyobb teljesítmény érdekében, de úgy tűnik, ez téves információ volt.
A Mercedes ugyanis önkéntes alapon valószínűleg már Spában is az új, alacsonyabb, 0,9 liter/100 km-es limithez igazodott
– ezt csütörtökön közvetve Bottas is megerősítette.
Az olajégetős trükköt egyébként is csak az időmérőn lehet igazán hatékonyan alkalmazni, mert a versenyen a csapatoknak a tartósság érdekében nagyobb viszkozitású olajat kell használniuk, amelyből eleve kevesebb jut a hengerekbe. A Ferrarinak ugyanakkor pont az az igazi gyenge pontja, hogy egy mért körben nem képes felvenni a harcot a Mercedesszel. Az eddigi tizenkét futamból még csak háromra sikerült megszerezniük a pole pozíciót, pedig Vettel jó eséllyel Spában is nyerhetett volna, az élről rajtol.
A két csapat közötti különbség az előző öt időmérőn
Pole-ban
Dif.
Másik csapat
Baku
Hamilton
1,100
Räikkönen
Red Bull Ring
Bottas
0,042
Vettel
Silverstone
Hamilton
0,547
Räikkönen
Hungaroring
Vettel
0,254
Bottas
Spa
Hamilton
0,242
Vettel
Räikkönen szerint azonban a Ferrari az időmérőkön sincs hátrányban, ezért van rá reális esély, hogy legyőzik a Mercedest. „Ez sok részleten múlik, a pálya vonalvezetésén éppúgy, mint a gumikeverékeken – mondta a finn az Origo GPhírek-nek. – Ezt már jó párszor láttuk, és valószínűleg látni fogjuk a szezon második felében is. Szoros volt a küzdelmünk az időmérőkön is, de az tény, hogy a pályák többségén elég nehéz előzni, ezért aki előrébbről rajtol, annak kicsit könnyebb megnyernie a versenyt."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!