2nd placed Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen celebrates with his trophy on the podium at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 30, 2017. / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Azt mondja, ha másképp érezné, nem is maradna a Forma-1-ben. Nem tudja, a Ferrarinak volt-e különleges oka a megtartására.
Kimi Räikkönent jövőre is megtartja a Ferrari, a finn így egyhuzamban ötödik, összességében a nyolcadik szezonjára készülhet hamarosan a legendás istállónál. Az előző ciklusban, még 2007-ben pont ő szerezte a vörösök eddigi utolsó egyéni vb-címét, és a benne kétkedők hadának ellentmondva állítja: még képes hasonló teljesítményre.
Amikor Spában megkérdezték, azt felelte, "pusztán a versenyzés" miatt maradt a Forma-1-ben, a többi nem számított. "Élvezem a versenyzést, és természetesen jól akarok teljesíteni. Ha nem érezném azt, hogy gyorsan vezethetek, és belül nem lennék elégedett, nem lennék itt" - állította.
Amíg úgy érzem, futamokat nyerhetek, és harcolhatok a világbajnoki címekért, maradok. Ha nem így lenne, én lennék az első, aki váltana."
Az elmúlt évek újabb és újabb epizódokkal bővítették "A Ferrari megtartja-e Räikkönent?" című szappanoperát, mert a finn azóta nem nyert, amióta 2014-ben visszatért a Ferrarihoz, és a szurkolók egy része már szívesebben látna mást a helyén.
Ő maga nem tudja, voltak-e konkrét okai annak, hogy csapata a közös munka folytatása mellett döntött. "Kérdezzék őket - jelentette ki. - Őszinte leszek, engem csak az érdekelt, hogy jövőre is náluk lehessek. Nem nagyon izgat, mások mit gondolnak."
Räikkönen nagyon jó kapcsolatot ápol csapattársával, Sebastian Vettellel, akinek tulajdonképpen már a hátvédjévé is vált az idei szezon második felére, és ez vélhetően segített az újabb szerződés létrejöttében. A német még nem írt alá 2018-ra, de Räikkönen reméli, hogy ő is marad a Ferrarinál.
A hétvégi Belga Nagydíjon Räikkönen be is bizonyíthatja, hogy még ott van a szeren.
Bár Spa vonalvezetése az idei tapasztalatok szerint inkább a Mercedesnek kedvez, a jelenlegi mezőnyből ő aratta a legtöbb győzelmet a legendás pályán, amelyre ráadásul a Ferrari jelentős fejlesztésekkel készült.
Az első futóműbe beépítettek egy harmadik lengéscsillapítót, hogy hatékonyabban tudják szabályozni az autó hasmagasságát, valamint aerodinamikai frissítéseket is végeztek, átformálva az első szárnyat és a padlólemezt a hátsó kerekek előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!