2nd placed Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen celebrates with his trophy on the podium at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 30, 2017. / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Azt mondja, ha másképp érezné, nem is maradna a Forma-1-ben. Nem tudja, a Ferrarinak volt-e különleges oka a megtartására.
Kimi Räikkönent jövőre is megtartja a Ferrari, a finn így egyhuzamban ötödik, összességében a nyolcadik szezonjára készülhet hamarosan a legendás istállónál. Az előző ciklusban, még 2007-ben pont ő szerezte a vörösök eddigi utolsó egyéni vb-címét, és a benne kétkedők hadának ellentmondva állítja: még képes hasonló teljesítményre.
Amikor Spában megkérdezték, azt felelte, "pusztán a versenyzés" miatt maradt a Forma-1-ben, a többi nem számított. "Élvezem a versenyzést, és természetesen jól akarok teljesíteni. Ha nem érezném azt, hogy gyorsan vezethetek, és belül nem lennék elégedett, nem lennék itt" - állította.
Amíg úgy érzem, futamokat nyerhetek, és harcolhatok a világbajnoki címekért, maradok. Ha nem így lenne, én lennék az első, aki váltana."
Az elmúlt évek újabb és újabb epizódokkal bővítették "A Ferrari megtartja-e Räikkönent?" című szappanoperát, mert a finn azóta nem nyert, amióta 2014-ben visszatért a Ferrarihoz, és a szurkolók egy része már szívesebben látna mást a helyén.
Räikkönennek az idén eddig a 2. hely a legjobb eredménye, de Monacóban és a Hungaroringen a győzelemhez is közel került Forrás: AFP/Attila Kisbenedek
Ő maga nem tudja, voltak-e konkrét okai annak, hogy csapata a közös munka folytatása mellett döntött. "Kérdezzék őket - jelentette ki. - Őszinte leszek, engem csak az érdekelt, hogy jövőre is náluk lehessek. Nem nagyon izgat, mások mit gondolnak."
Räikkönen nagyon jó kapcsolatot ápol csapattársával, Sebastian Vettellel, akinek tulajdonképpen már a hátvédjévé is vált az idei szezon második felére, és ez vélhetően segített az újabb szerződés létrejöttében. A német még nem írt alá 2018-ra, de Räikkönen reméli, hogy ő is marad a Ferrarinál.
A hétvégi Belga Nagydíjon Räikkönen be is bizonyíthatja, hogy még ott van a szeren.
Bár Spa vonalvezetése az idei tapasztalatok szerint inkább a Mercedesnek kedvez, a jelenlegi mezőnyből ő aratta a legtöbb győzelmet a legendás pályán, amelyre ráadásul a Ferrari jelentős fejlesztésekkel készült.
Az első futóműbe beépítettek egy harmadik lengéscsillapítót, hogy hatékonyabban tudják szabályozni az autó hasmagasságát, valamint aerodinamikai frissítéseket is végeztek, átformálva az első szárnyat és a padlólemezt a hátsó kerekek előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.