Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel during the Belgian Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2017. / AFP PHOTO / Emmanuel DUNAND
Vágólapra másolva!
Rossz motorüzemmódot választott az újraindításnál, de ez végül hasznosnak bizonyult. Az egész versenyen keményen hajtott, hogy maga mögött tartsa a németet.
Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva megnyerte a Belga Nagydíjat Sebastian Vettel előtt, és 7 pontra csökkentette a hátrányát a világbajnokságban. Mivel a Ferrari az egész verseny alatt tartani tudta a tempót a Mercedesszel, Hamilton szerint kulcsfontosságú pillanat volt, hogy a Safety Car utáni újraindításnál meg tudta védeni az első helyét az őt támadó Vettellel szemben, aki ráadásul a gyorsabb ultralágy gumikon próbálta megelőzni őt.
A brit elárulta, a védekezésben valójában egy hiba segítette:
rossz motorüzemmódot választott az újraindítás előtt. „Először nagyon sikerült elindulnom, a hátsó egyenesben el tudtam húzni előle – magyarázta Hamilton a verseny után. – Utána viszont rossz motorüzemmódba kapcsoltam, ezért elkezdett felzárkózni mögém, és utol is ért."
„Először úgy éreztem, hibát követtem el, de végül kiderült, hogy még jól is jártam vele, mert
ha nagyobb előnnyel jöttem volna ki az utolsó kanyarból, akkor ő három-négy autónyi távolságból lendületbe kerülhetett volna,
és elhúzhatott volna mellettem. Így viszont túl közel volt hozzám, végül minden tökéletesen alakult."
Direkt hajtott lassabban
Hamilton hozzátette, nem is hajtott teljes gázzal, hogy szándékosan túl közel engedje magához a németet, akiről azt is feltételezte, hogy csak az egyenes végén próbálja majd megelőzni őt. „Amikor az első kanyarba értünk, nagyon hidegek voltak a gumijaim, és blokkoltak a kerekeim. Hallottam, hogy ő előbb rálép a gázra, és az egyenesben haladva én csak 90 százalékban nyomtam a gázt, hogy minél közelebb tartsam őt magamhoz.
Tudtam, hogy nem fog elmenni mellettem, mert akkor az egyenes végén visszaelőztem volna a szélárnyék segítségével."
Hamilton hozzátette, az egész verseny alatt keményen kellett hajtania, hogy maga mögött tartsa a németet, de az utolsó etapban ez különösen igaz volt. „Olyan volt, mintha zsinórban 9-10 időmérős kört kellett volna teljesítenem. Nagyon gyors körökre volt szükségem, hogy tartsam a különbséget – mondta. – (Vettel) nagyon gyors volt, és jobb gumik voltak az autóján, ezért tudtam, hogy nagyon jó köröket kell futnom."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!