Ferrari's German driver Michael Schumacher has a quiet, reflective moment during a break in free training at the Spa circuit 26 August 2000 ahead of tomorrow's Belgian Grand Prix when he will try to regain the lead in the driver's championships from reigning champion Mika Hakkinen.
Vágólapra másolva!
Mika Häkkinen felelevenítette az F1 történetének egyik legnagyszerűbb előzését, amit a 2000-es Belga Nagydíjon hajtott végre Michael Schumacher ellen. Elbeszélgettek utána.
Kiélezett küzdelmet vívott a 2000-es világbajnoki címért a Ferrarinál versenyző Michael Schumacher és a McLaren pilótája, Mika Häkkinen, amikor a felek megérkeztek a Belga Nagydíjra. Schumacher a szezon elejétől vezette a pontversenyt, de az előnye egyre csak olvadt, ezért kulcsfontosságúnak tűnt, hogy megnyerje a spái futamot, és megerősítse a helyzetét.
A futamot Häkkinen kezdte az élen, de megpördült, ezért úgy tűnt, Schumacher nyerhet, de a McLaren pilótája a 40. körre felzárkózott mögé, és a Kemmel egyenesben támadást indított. Schumacher nagy sebességnél, agresszívan elállta az útját, kissé össze is koccantak, Häkkinen viszont a 41. körben Ricardo Zonta lekörözését kihasználva túljárt Schumacher eszén, és győzött.
Szponzorának, az Unibetnek nyilatkozva Häkkinen elismerte, a futam után elbeszélgetett Schumacherrel, mert felháborította, hogy a Ferrari pilótája nagy tempónál leszorította őt a nedves fűre. Bár Häkkinen támogatja a Schumacher-család által indított „Keep Fighting” kezdeményezést, most kritikával illette a korábbi hétszeres világbajnokot.
Mondtam neki, hogy nem lehet valakit 300 km/órás tempónál leszorítani a fűre. Ez élet-halál kérdése, legyen észnél.”
Elkezdte csóválni a fejét, rám nézett, és azt kérdezte, hogy mi rosszat tett. Nem mondta, hogy ’bocs, túl agresszív voltam.’ Egyszerűen ilyen volt a vezetési stílusa” – emlékezett vissza Häkkinen, aki megnyerte a versenyt, átvette a vezetést a pontversenyben, de Schumacher utána zsinórban négyszer győzött, és elhódította pályafutása harmadik világbajnoki címét.
„Ha ez egy lassabb kanyarban történt volna, ahol védekezés közben lehet feszegetni a sportszerűség határait, azt valahogy el tudnám fogadni, mert én is trükköztem a pályán. Az F1-es autó eleje mindössze 15 mm-re van a földtől, és a 300 km/órás tempó olyan gyors, hogy ha a fűre hajtunk, a legkisebb bukkanón is elrepülhet. Ezért magyaráztam neki, hogy gyerünk, térj észhez!”
Häkkinen úgy emlékszik, hogy Schumacher nem gratulált neki az előzés után.
„Azt viszont tudta, hogy kemény csata volt. Mindketten befejeztük a versenyt, és végül semmi sem történt, de biztos vagyok abban, hogy ha bárki más harcolt volna Michael ellen, akkor repültek volna az első szárnyak” – utalt Häkkinen arra, hogy mindkét pilóta részéről precíz vezetésre volt szükség a küzdelem hevében.
Schumacher és Häkkinen csatája elsősorban 1998 és 2001 között volt kifejezetten izgalmas, mindkét versenyző pályafutásának fénypontjait hozták el a versenyek, amiket akkoriban futottak. Schumacher minden tudását bevetve küzdött, de alulmaradt az első két szezon alkalmával, utána viszont 2004-ig szinte megállíthatatlannak bizonyult. Häkkinen is nagyra tartja Schumacher küzdőszellemét.
Hajthatatlan volt. Akármi történhetett, ő akkor sem adta fel. Tudta, hogy a játéknak csak a kockás zászlóval van vége, nem hamarabb.”
„Én ezt nagyon tiszteltem benne. Mindig a határon vezetett, mindig padlógázzal, vörösen izzó féktárcsákkal. A küzdelemben Michael néha extrémen védekezett a pályán, különösen az utolsó körök alatt. A verseny felénél viszont néha hagyott egy kis helyet a kerekek között. Néhány körrel a vége előtt azonban egy kis koccanás már nem számított neki.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!