James Allison tavaly nyári távozása óta Mattia Binotto fogja össze a fejlesztéseket a Ferrarinál, aki olasz sajtóértesülések szerint villámkarrierre vágyik a vezetői pozíciókban, és állítólag kinézte magának a csapatfőnöki széket, melyet Maurizio Arrivabene 2014 ősze óta foglal el.
A 47 éves technikai igazgató 1995-ben került a Ferrari fedélzetére, ahol fokozatosan lépdelt felfelé a motormérnöki ranglétrán. A német Bild szerint már az jele a hatalmi harcnak, hogy a vállalat néhány hete eltávolította az F1-es részlegtől egyik motorguruját, Lorenzo Sassit, vélhetően Binotto unszolására.
A német lap úgy tudja, Arrivabene a korábbi munkaadóját, egyben a csapat egyik szponzorát, a Philip Morris dohánygyárat is mozgósította a pozíciójának védelmében.
Aligha meglepő módon a Ferrari nem kívánta kommentálni a feltételezéseket.
Noha Binotto a Magyar Nagydíj előtt az Origo GPhírek kérdésére határozottan tagadta, hogy a Ferrari trükközése késztette az FIA-t az olajégetéssel szembeni szigorúbb fellépésre, és annak sem tulajdonított különösebb jelentőséget, hogy módosítaniuk kellett az autó korábban túlságosan hajlékony padlólemezén, az olasz sajtó mindkét innovatív megoldást az általa teremtett pozitív légkör hozadékának tartja.
A Scuderia elnöke pont a hétvégi verseny előtt tartott motiváló beszédet az alkalmazottaknak, hogy felrázza őket, és úgy tűnik, ez hatott is: a hungaroringi kettős győzelemmel Sebastian Vettel 14 pontra növelte az előnyét a világbajnoki tabellán, így a csapatnál kellemes szájízzel kezdhetik meg a vakációt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!