Brit lapok kedden számoltak be arról, hogy azonnali hatállyal távozik a posztjáról Marcin Budkowski, az FIA műszaki részlegének vezetője. A varsói születésű szakember 2014-ben csatlakozott a szövetséghez, előtte több csapatnál, egyebek mellett a McLarennél is dolgozott, és egyelőre nem közölte a lemondásának okát és további terveit.
Budkowski a munkaköréből adódóan minden csapat műszaki megoldásait ismeri, sőt a jövőre vonatkozó terveikbe is beavatják őt néha, mert az istállók gyakran kérnek állásfoglalásokat a szabályértelmezésekkel és a saját ötleteikkel kapcsolatban. A mezőnyben ezért aggódni kezdtek, mert Budkowskit a svájci munkajog miatt csak három hónapra lehetett felfüggeszteni.
Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy Budkowski akár már 2018. január 1-jén munkába állhat, és nincs akadálya annak sem, hogy az egyik F1-es csapatnál helyezkedjen el. Ez aggodalommal tölti el az istállókat, és bennfentesek attól is tartanak, hogy az FIA szakembereibe vetett bizalom is meginoghat, mert szerintük Budkowski tudása bármely csapat hasznára válhat.
Ilyen munkakörben dolgozó embereknek nem lenne szabad megengedni, hogy egy évnél hamarabb munkát vállaljanak egy csapatnál, különben a bizalom végérvényesen elvész
– figyelmeztetett Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója, aki megerősítette, hogy Budkowski nem hozzájuk tér vissza, és a három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull is kijelentette, hogy ők sem alkalmazzák a lengyel szakembert. A paddockban arra gyanakodnak, hogy az új munkáltató a Renault lesz, ők egyelőre nem nyilatkoztak erről.
A csapatok annyira komolyan veszik a kérdést, hogy az napirendre került a Stratégiai munkacsoport szepangi ülésén is, amit olyan hirtelen hívtak össze az első szabadedzés után, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem jelent meg egy előre egyeztetett interjún a Sky Sportsnál.
A Forma-1 újabb komoly műszaki szabályváltozás előtt áll,
hiszen az idei szezonra alaposan átalakított autók után jövőre kötelező lesz a glória néven ismert bukókeret felszerelése is, és ez ismét felborítja az autók aerodinamikáját. A glória mindenki számára egyforma lesz, az FIA szállítja az alkatrészt, de minden csapatnak önállóan kell integrálnia azt a saját formatervébe.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!