33 Red Bull Tag Heuer front wing detail during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 24, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Sokan a Porsche beszállására számítottak, de a Red Bull főszponzora az Aston Martin lesz a következő szezontól. De mit jelent ez a motorszállítás szempontjából?
Kibővíti az együttműködését a 2018-as szezontól a Red Bull Racing és az Aston Martin, jelentette be a csapat hétfőn. A két vállalat 18 hónappal ezelőtt kezdte meg a közös munkát, Adrian Newey akkor látott hozzá a később Valkyrie névre keresztelt szupersportautó tervezéséhez. A brit gyártó tavaly már feltűnt a Red Bull autóinak orrán is, jövőre pedig az istálló főszponzora lesz.
A közlemény szerint „kiemelt” megjelenést kap az Aston Martin a Red Bullokon, és Milton Keynes-ben, a csapat főhadiszállásán egy új fejlesztőközpontot is létrehoznak, ami 100-nál is több új munkahelyet teremt, és a felek következő utcai szupersportautójának tervezése lesz a feladata. Christian Horner csapatfőnök szerint az együttműködés már a kezdetektől fogva „úttörő” volt.
„Miután 2016-ban közösen létrehoztuk az emlékezetesen sikeres Aston Martin Valkyrie-t, az idén kiterjesztettük az együttműködésünket, és örömmel erősítjük ezt meg, hogy a csapat 2018-tól Aston Martin Red Bull Racing néven versenyezhessen – mondta Horner, majd titokzatosan új, közös projekteket is ígért a brit autógyártóval.
Az Aston Martin 100 fős személyzete kap helyet az új Advanced Performance Centre-ben, és ez lehetővé teszi majd, hogy az Aston Martinnal további, ugyanilyen izgalmas projekteken dolgozzunk.”
A megállapodás hasonlít arra, amit Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezető igazgatója még az Infinitinél hozott össze a Red Bull-lal, és ezúttal sem tér ki az erőforrásokra, hiszen az Aston Martinnak nincs olyan motorja, amit az F1-ben használni lehetne, sőt egyes utcai modelljeikbe is a Mercedes-AMG motorjait építik be.
A Red Bull jövőre még biztosan a Renault erőforrásait használja majd, valószínűleg TAG-Heuer néven, utána viszont egyelőre nem tudni, hogy milyen motor kerül majd az autójukba, mert a francia gyárral egyelőre nem állapodtak meg. 2021-től az Aston Martin is kacérkodik az F1-es motorszállítással, de kemény feltételeik vannak.
A főszponzori megállapodás a következő logikus lépés az innovációs együttműködésünkben
– nyilatkozta Palmer. – Élvezzük a globális márkamegjelenést, amit a felfrissített Forma-1 nyújt nekünk. Az erőforrással kapcsolatos egyeztetések érdekesek a számunkra, de csak akkor, ha a feltételek megfelelők. Nem fogunk beszállni egy fegyverkezési versenybe, ahol nincs korlátozva az anyagi ráfordítás és a próbapadok munkaórái, de ha az FIA megfelelő környezetet teremt, akkor minket is érdekelhet a szerepvállalás.”
Ez egyelőre csak pénz
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója az ORF-nek kijelentette, hogy az Aston Martinnal kötött megállapodás „pénzügyi együttműködés, és semmi köze nincs az erőforráshoz”, és hozzátette: „Kíváncsian várjuk, hogyan fog működni a Toro Rosso és a Honda, aztán 2018 szeptemberében majd meg tudom mondani, hogy (a Red Bullnál) mihez kezdünk 2019-re.”
Marko szerint meggyőződtek a Honda F1-es terveiről, és ők maguk is megvizsgálták a siker esélyeit, ez alapján optimisták a közös jövőt illetően.
„A Honda rendelkezik az anyagi potenciállal, a szükséges infrastruktúrával, az egyik legmodernebb gyárral és próbapadokkal, valamint teljes elkötelezettséggel a Forma-1 és a közös győzelem iránt – szögezte le Marko. – A japán mentalitást viszont kezelnünk kell, ez persze kissé eltér tőlünk, európaiaktól.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!