Hármas balesettel kezdődött a múlt hétvégén megrendezett Szingapúri Nagydíj, amikor a pole pozícióból induló Sebastian Vettel és a 4. helyről rajtoló Kimi Räikkönen összezárt Max Verstappen előtt. Räikkönen autója irányíthatatlanná vált, nekiment Vettelének, majd a balkanyar miatt később belerohant Verstappen és Fernando Alonso autójába is.
Noha a rajt alapvetően veszélyes üzem, ehhez hasonló balesetek ritkán történnek, azonban 14 évvel ezelőtt, a 2003-as Német Nagydíj kezdetén egy, a szingapúrira kísértetiesen hasonlító karambol történt. Räikkönen, akkor még egy McLarennel pont ugyanúgy, kívülről támadott, de fennakadt a beszorított Rubens Barrichellón, és nekiment a Williamst hajtó Ralf Schumachernek.
Rajtbaleset a 2003-as Német Nagydíjon
Räikkönen akkor egy jobb kanyar előtt törte össze az autóját, így mást már nem ütött ki a versenyből, de az autók mozgása így is nagyon emlékeztetett a Szingapúri Nagydíj kezdetére. Lényeges különbség azonban, hogy 2003-ban Ralf Schumachert (aki akkor gyakorlatilag Vettel mostani helyén haladt) 10 helyes rajtbüntetéssel sújtották, mert kiszorította ellenfeleit a pálya szélére, és ő maga is elismerte:
A manőver közben nem figyeltem oda a többi autó helyzetére.”
Ez Vettelre valószínűleg nem igaz, legalábbis az elemzésünkben rámutattunk, hogy többször is belenézett a tükörbe, Felipe Massa viszont ettől függetlenül úgy véli, hogy a német pilóta hibázott a rajtnál. „Túlságosan erőszakos volt, amikor próbálta megvédeni a vezetését, és ezzel előidézte a többi eseményt is. Max Verstappen fiatal még, de szerintem itt nem tett semmi rosszat.”
Szinte ugyanilyen baleset Räikkönen részvételével a 2017-es Szingapúri Nagydíjon
„Ha valaki Sebastianhoz hasonlóan eljut a világbajnokságnak e szakaszába, és még küzdhet a címért, a dolgok nagyon bonyolulttá válnak – ismerte el Massa, aki 2008-ban maga is átélhette ezt, de végül a szingapúri csalás miatt is lemaradt a végső sikerről. – Én azt gondoltam volna, hogy Sebastian csak Lewis Hamiltont akarja megelőzni, hiszen csak ők ketten harcolnak a koronáért.”
Egy F1-es szezonban sok hasonló epizód előfordul
– mondta a Williams pilótája. – Ezek néha jelentéktelenek, de máskor pont ezek dönthetik el a sorrendet, különösen akkor, ha az ember riválisa is hasonlóan versenyképes” – összegzett Massa, aki 2008-ban a világbajnokság utolsó méterein vesztette el a címet Hamiltonnal szemben, miután pontokat vesztett a Renault által elcsalt Szingapúri Nagydíjon.