Robert Kubicát hidegzuhanyként érhette a hétvégi – egyelőre meg nem erősített – hír, amely szerint a Renault leigazolta Carlos Sainzot. Valójában már régen szemet vetettek a fiatal spanyolra, de a Red Bull eddig vonakodott elengedni őt a kötelékéből.
Most azonban hajlandóak rá azért cserébe, hogy a Renault felbontja a motorszállítói szerződését a Toro Rossóval, így a fiókcsapatuk a Honda gyári partnere lehet. Ez megnyitja az utat a McLaren előtt, hogy a japánoktól megszabadulva a Renault erőforrásaira váltson, és így megtartsa Fernando Alonsót.
A bonyolult sakkjátszma nagy vesztese Kubica lehet, aki eddig abban reménykedett, hogy a Renault jövőre lehetőséget biztosít neki a szinte hihetetlen visszatérésre 2011-ben történt ralibalesete után.
Sainz szerződtetése becsapja előtte ezt a kaput, de már korábban azt állította, hogy más csapatok is érdeklődnek iránta.
A Motorsport Magazine úgy tudja, most ő maga kérte, hogy a Renault mentse fel a velük kötött rövidtávú szerződés kötelezettségei alól, és a Sauber, valamint a Williams jöhet szóba számára alternatívaként. A grove-i istállónál Felipe Massa az idén csak szükségmegoldás volt a Mercedeshez átcsábított Valtteri Bottas helyére, és hogy tényleg új csapattársat keresnének Lance Stroll mellé, azt bizonyítja az Alonsónak tett ajánlatuk is.
Ha a kétszeres világbajnok nemet mond nekik (ami most már elég valószínű), Kubica izgalmas választás lehet számukra. Igaz, kockázatot is rejt magában: a Renault-nál nem véletlenül mondták, hogy az augusztus eleji, hungaroringi teszten nem kaptak mindenre megnyugtató választ vele kapcsolatban.
A legnagyobb kétség a szaklap szerint az állóképességére vonatkozik.
Kubica nyers tempója lenyűgöző volt: állítólag a péntek délutáni szabadedzésekre jellemző 25-30 kg-os üzemanyagszinttel érte el a legjobb időeredményét, ami korrigálva azt jelenti, hogy lényegében ugyanolyan gyors volt, mint Nico Hülkenberg a Magyar Nagydíj időmérőjén (igaz, egy fokozattal lágyabb gumikon).
A hosszú etapjai során is akadtak jobb körei, mint a Renault versenyzőinek a futam alatt, viszont a tempója nem volt elég egyenletes, ami azt sugallta, hogy míg a sérült, részben amputált jobb karja a vezetésben nem akadályozza, az állóképessége még nincs az elvárt szinten. Ezért szerettek volna további válaszokat kapni róla, de ezeket Sainz szerződtetése után már nem fogják megkapni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!