Australian Daniel Ricciardo (L) and Dutch Max Emilian Verstappen, drivers of the Red Bull Racing Formula One Team, pose during a press conference in Shibuya in Tokyo on Oct.3, 2017, prior to the Formula 1 Japanese Grand Prix race. ( The Yomiuri Shimbun )
Vágólapra másolva!
Helmut Marko és Christian Horner sem látott semmit Sebastian Vettel tempójában, amiről arra következtetnének, hogy a Ferrari gyorsabb volt náluk Malajziában.
A Ferrarik műszaki hibáit és a Mercedes vártnál gyengébb formáját kihasználva Max Verstappen nyerte meg a múlt hétvégén rendezett Malajziai Nagydíjat Lewis Hamilton, és a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo előtt. A csapat a futam előtt a 2. helyről végül el nem rajtoló Kimi Räikkönen tempójától tartott, de szerintük végül Sebastian Vettel nem igazolta a Ferrari fölényét.
„A Ferrarinak gondjai támadtak, de a mi versenytempónk is hasonlított az övékhez – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport.com-nak. – Sebastian a végén szuperlágy gumikon volt, és láthatták, amikor utolérte Ricciardót, tönkretette az abroncsait, ezért kellett felhagynia a támadással. A nagy elégtétel viszont a Mercedes megelőzése és lerázása volt.”
Vettel a gumik mellett az alacsony üzemanyagszint miatt is spórolni kényszerült, de ez nem befolyásolja Marko érveit, hiszen a Ferrari pilótája a leintéskor így is nagy hátrányba került. Az osztrák szakember szerint „a karosszéria terén nyilvánvaló, hogy már mi vagyunk a legjobbak, a helyes irányba tartunk, egyre gyorsabbak leszünk, és nagyon jó az autó.”
Ha minden így marad, akkor Max vagy Daniel dobogóra állhat, talán az egyikük még nyerhet is.”
Marko szerint a Red Bull már az előző versenyeken is gyors volt, de „szerencsétlen helyzetekbe” kerültek, vagyis balesetek és műszaki hibák miatt kiestek vagy rajtbüntetéseket kaptak. Elismerte, hogy Verstappen folyamatos kieséseit nehéz volt eltűrni, de „jellemformálónak” nevezte a tapasztalatokat, és úgy vélte, Verstappen is változtatott a hozzáállásán az előző futamok során.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is egyetértett Markóval abban, hogy „Sebastian azért volt gyorsa végén, mert a mezőny végéről haladt előre, de üres pályán sem láttam tőle olyan tempót a lágy vagy a szuperlágy gumival, amire mi nem lettünk volna képesek. Az autónk az egész hétvégén jó formában volt.”
Horner elismerte, a Red Bull még annál is gyorsabb volt, mint várták.
„Tudtuk, hogy jók leszünk, az autó nagyon finoman bánt a gumikkal pénteken, és igen gyorsak voltunk a tempós kanyarokban. Lehetett látni, hogy kissé alacsonyabb leszorítóerővel mentünk a többieknél, nem szereltük fel például a T-szárnyat sem, viszont remek beállításokat találtunk. Plusz, a versenyzők is hozták a maguk részét.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!