Tényleg a Renault-hoz igazolt Marcin Budkowski, az FIA korábbi műszaki igazgatója, aki a Malajziai Nagydíj előtt azonnali hatállyal lemondott, és a svájci munkajogi szabályozás miatt mindössze három hónapos kényszerszünet után már munkába is állhat. A Renault igen magas beosztást ajánlott neki, általános igazgatóként a karosszériafejlesztés teljesen az ő hatáskörébe kerül.
„Marcin küldetése az lesz, hogy folytassa Enstone erősítését, hogy a Renault 2020-ra csatlakozhasson a Forma-1 élcsapataihoz – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője. – E téren olyan bizonyított szakemberekre támaszkodhat, mint Bob Bell, Nick Chester és Rob White. Marcin érkezése kiváló hír és újabb megerősítés, hogy eltökéltek vagyunk a céljaink elérése érdekében.”
A csapatok már Malajziában kiborultak, mert Budkowski az összes titkukat magával viheti a Renault-hoz, hiszen az FIA műszaki igazgatójaként az összes autóra rálátása volt, sőt a jövő évi terveikbe is beavatták őt, amikor kérdéses megoldások kapcsán állásfoglalást kértek tőle. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke továbbra is neheztel a helyzet miatt.
Nem hiszem, hogy Marcin kapcsán igazi probléma lenne, a gondot a felmondási ideje okozza
– mondta a Sky Sportsnak. – Ő mindenki titkaiba betekintést nyert, mindenkinek ismeri a jövő évi terveit, és szerintem a Renault nagy bajba kerülhet, ha valamelyik csapat felfedezi a saját dolgait az autójukon. Személy szerint helytelennek tartom, hogy az FIA ilyen magas beosztású embere már három hónap után másik munkakörnyezetbe kerülhet.”
Horner szerint a stratégiai munkacsoport következő ülésén meg kell vizsgálni ezt a helyzetet, és közben levelet intéztek az FIA-hoz is az ügyben. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is azt mondta, nem Budkowski pályafutását akarják elgáncsolni, de az ismereti miatt az iparágon belül minimum 6, de inkább 12 hónapos vagy még hosszabb felmondási időt szeretnének.
Az FIA-val nagyon átláthatónak kell lennünk
– szögezte le Wolff. – Nekik az autóink minden részletét ismerniük kell, ezért igen bensőséges tudással rendelkeznek az autók erősségeiről és gyengeségeiről. Úgy gondolom, a józanész végül felülkerekedik majd. Jean Todtnak kell közbelépnie, és a Renault-nak is valószerűen kell felmérnie, hogy morálisan és etikailag mi korrekt és mi nem az.”
Az FIA pénteki sajtótájékoztatóján Abiteboul azt mondta, Budkowski akár már január elején munkába állhatna Enstone-ban, de „konstruktív” tárgyalásokat folytattak az F1-val, és úgy véli, „közel állunk a belépési dátummal kapcsolatos megállapodáshoz, ami mindenkit megnyugtat majd. Ez szerintem április eleje lesz, vagyis kétszer annyi, amennyit parkolópályán kellene töltenie.”
Marcin elsősorban nem technikai feladatkört kap. Vezető beosztásba jön a csapathoz, és szerintem ez nagyszerű előrelépés a pályafutásában.”
„Azért teszi ezt, mert a karrierje szempontjából ennek van értelme, és a visszatérésünk óta mi is a csapat és a struktúra kialakításán dolgozunk. Ezt megpróbáltuk Fred Vasseurrel is, de vele sajnos nem jött össze, és Fred most a Saubernél találta meg a helyét. Sok a teendő, és szükségem volt valakire, akiben megbízhatok, és tud mellettem dolgozni, különösen az enstone-i gárda fejlesztésén.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!