Rágyúrnak jövőre a Renault motor időmérős üzemmódjára

F1 Grand Prix of Malaysia P-20171001-00382 KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer battles with Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer battles with Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 1, 2017 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171001-00382 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Hiába gyors a kanyarokban a Red Bull, ha a Mercedes az időmérőre feljebb tudja tekerni az erőforrását, és ezzel lenullázzák a szabadedzések ígéretes eredményeit.

Az időmérő edzések kezdetéig már gyakori, hogy igen szoros verseny alakul ki a Mercedes, a Ferrari és olykor a Red Bull versenyzői között is, aztán legkésőbb a Q2-ben az Ezüstnyilak megtáltosodnak, és sokszor legfeljebb Sebastian Vettel tud befurakodni közéjük. A Red Bull pilótáinak arcáról az idén már többször lefagyott a mosoly, mert hiába igyekeztek, nem tudtak elég lóerőt kisajtolni a motorjukból.

Az F1-es erőforrások meghatározott teljesítményszintekkel meghatározott távot tehetnek meg annak érdekében, hogy kibírják az idei, átlagosan négyversenyes igénybevételt. Ennek részeként a mezőnyben elsőként a Mercedes, majd a Ferrari is kifejlesztett egy speciális, időmérős üzemmódot, amikor néhány körre a maximális teljesítményt tudják lehívni a versenyzők.

A Mercedesnek van, a Red Bullnak nagyon kellene speciális motor-üzemmód Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Erre a Renault-nak egyelőre nem volt válasza, hiába mondogatják a Red Bull pilótái, hogy ezért nem tudják felvenni a versenyt az ellenfeleikkel. „Biztos vagyok, hogy ebben közel fél másodperc van – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, és Malajziára utalva hozzátette: „Egyetlen kanyar sem volt, ahol az autónk lassabb volt az ellenfeleknél.”

A megváltás jövőre jöhet el, hiszen Cyril Abiteboul szerint Viry-ben már dolgoznak a megoldáson.

„Vasárnap már most is nagyon versenyképes a motorunk, de szombaton nyilvánvalóan hiányzik egy kicsi az időmérőn. Nincs „varázs üzemmódunk”, de keményen dolgozunk rajta – jelentette ki. – A motor teljesítménye nagyon érzékenyen fog javulni jövőre, nem csak az időmérőn, de a versenyen is, ezért azt hiszem, hogy a motorunk extrém versenyképes lesz.”

A gyári Renault-nak is jól jönnének az extra lóerők Forrás: AFP/Mohd Rasfan

Jövőre három komoly csapat, a Red Bull, a gyári Renault és a McLaren is a franciák erőforrásait használja majd, így elképzelhető, hogy ha a Renault a motorfejlesztés terén előre tud lépni, akkor valamelyik istállójuk akár a győzelmekért is küzdhet, ahogy a Red Bull tette a Malajziai Nagydíjon. Ehhez azonban nem csak a nyers erő kell.

– szögezte le Abiteboul, majd a gyári csapatra vonatkozóan hozzátette: – Az idén nagyon sok pontot vesztettünk a teljes csomag (gyenge) megbízhatósága miatt, ami szerintem azért történt, meg a csapatunk nagyon gyorsan változik. Bővülünk, rengeteg embert veszünk fel, és ezt ilyenkor általában a megbízhatóság sínyli meg. Rövid távon ez az első dolog, amit rendbe kell tennünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!