Már ismert, az év végén véget ér a McLaren és a Honda hároméves kapcsolata, és a japán motorgyártó a következő szezontól a Toro Rossót fogja ellátni a termékeivel. A különválás egyik fő katalizátora az volt, hogy a McLaren mindenképp meg akarta tartani Fernando Alonsót, és a tervük valószínűleg füstbe ment volna a váltás nélkül, mert érezhetően elfogyott a lejáró szerződésű spanyol sztárpilóta türelme.
A Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke nem haragszik rá a kirohanásokért és a motorra tett válogatott sértésekért. "Alonso mindig nyomást helyezett rám. Amikor rosszul ment az autó, gondolkodás nélkül jelezte felém, hogy nem örül - nyilatkozta az El Confidencialnak. -
Ő jó ember, és talán szégyellte is, amiért le kell szidnia...de muszáj volt megtennie.
Azt akarta, hogy minden jól működjön, és nagyon szégyellem, hogy ez nem jött össze. Alonso azért kritizált bennünket, mert nem volt elégedett, és minden alapja megvolt (a bírálatokra)."
"Nyilván akadtak a Hondánál olyanok, akik nem örültek a viselkedésének, de nekem személy szerint nem jelentett problémát. Mélységesen csalódott vagyok, hogy nem adtam neki jó motort. Ezt nagyon bánom, zavart és dühös vagyok miatta."
Túl magasra tették a lécet
Haszegava szerint nem sikerült megtalálniuk a közös hangot, ami a kínlódásokat tekintve abszolút érthető. "Nehéz volt jó munkakapcsolatot kialakítani vele a rengeteg probléma miatt - ismerte el. - Ebben természetesen semmi személyes nem volt. Alonso a munkáját végezte, profiként.
A versenyzők roppant érzékenyek, meg kell érteni őket, amikor így viselkednek."
A McLarennek még egy dobogós eredmény sem jött össze az elmúlt három évben, pedig a Honda már a legelső, 2015-ös versenyére azzal a felkiáltással utazott el, hogy ők bizony győzni mennek az idénynyitóra. Ehelyett az erőforrásnak mind a teljesítménye, mind a megbízhatósága bőven hagyott kívánnivalót maga után.
"Nagyon nagyok voltak az elvárásaink, ez volt a fő hibánk. Nem a McLaren terve nem működött, hanem egyszerűen mi nem nőttünk fel az elvárásokhoz. Túl nagyot markoltunk, nem álltunk készen a feladatra 2015-ben. Javultunk, de a vezetés nem erre számított" - mondta a japán szakember.
A Honda az idei évre teljesen új alapra helyezte a motorját, és folyamatos fejlesztésekkel igyekezett a McLaren kedvében járni, ám így sem tudták meggyőzni őket a közös folytatásról. A wokingiak 2018-tól a Renault ügyfelei lesznek.