GASLY Pierre (fra) Toro Rosso Ferrari STR12 team Toro Rosso, and SAINZ Carlos jr (spa) Toro Rosso STR12, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz már a Renault-val fog versenyezni az USA Nagydíjon, és a korábbi tervekkel ellentétben Pierre Gasly is inkább a Super Formula bajnoki címéért száll harcba a hétvégén.
Az előző két versenyen, Malajziában és Japánban Pierre Gasly ült Danyiil Kvjat Toro Rossójában, és a csapat úgy értékelte, hogy újonc létére remek munkát végzett: bár a pontszerzésről lemaradt, begyűjtött egy 14. és egy 13. helyet, miközben csapattársa, Carlos Sainz Szuzukában kicsúszott, összetörve az autóját – jóllehet, az időmérőn elég sokat, 7 tizedmásodpercet vert Gaslyra.
Habár a 21 éves francia, a Red Bull utánpótlásprogramjának következő tagja az idén a japán Super Formulában versenyez, és egyetlen fordulóval a szezon vége előtt harcban is áll a címért, egyértelművé tette, hogy arról lemondana, és szíve szerint inkább az F1-ben töltené el a hátralévő nagydíjakat.
Szuzukában a Toro Rossónál is azt mondták, így lesz, az Autosport értesülései szerint azonban meggondolták magukat: visszaküldik őt a Super Formulába, hátha az idényzárón le tudja dolgozni mindössze fél pontos hátrányát a listavezető Isiura Hiroakival szemben, és bajnok lesz.
A széria utolsó két futamát azonban a jövő hétvégén, az USA Nagydíjjal egy időben rendezik, ezért Gaslynak így Austint ki kell hagynia.
A jelenlegi tervek szerint utána visszatér majd a Toro Rosso volánjához, és jövőre is ő tűnik a befutónak a Red Bull utánpótláscsapatánál. Amelynek azonban emiatt az amerikai hétvégére két pilótát is kell találnia, hiszen Gasly csapattársa, Carlos Sainz már a Renault-nál fog versenyezni Jolyon Palmer helyén.
Az egyik kézenfekvő módon minden bizonnyal a Gasly miatt félreállított Kvjat lesz, a másikról viszont egyelőre semmi biztosat nem lehet tudni. A legesélyesebbnek Sébastien Buemit tartják, aki 2009 és 2011 között már lehúzott 55 nagydíjat a Toro Rossóval, de azóta sokkal sikeresebb volt más sorozatokban: a Formula E-ben és a Toyotával a WEC-ben is bajnok lett, az idei F1-es autókról viszont semmilyen tapasztalata nincs.
Ez a helyzet a Toro Rosso szempontjából azért sem előnyös, mert a konstruktőri összetettben harcban állnak az 5-6. helyért.
Amióta Szingapúrban begyűjtöttek 12 pontot Sainz szenzációs 4. helye révén, nem szereztek egyetlen pontot sem, miközben a Williams csupán 14-gyel van előttük, a Haas és a Renault pedig 9 illetve 10 ponttal van mögöttük. A pozíciójuk tehát egyáltalán nincs biztonságban, ami azért nem mellékes, mert egy-két helyezés ide vagy oda dollármilliókat jelenthet a 2018-ban kiosztott pénzdíjak terén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!