A Fiattól erősít minőségbiztosítási téren a Ferrari
![Horizontal Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) waits for repair at the pit during the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka on October 8, 2017. / AFP PHOTO / POOL / KAZUHIRO NOGI](https://cdn.origo.hu/2024/02/mVbYa3R-xOCEk8l4FdCCG1q9Mn4O7O9v7SIVmWZ_AEY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAyZDljMjA5OTQyOTRmNzY4MWYxN2NkNzg3MjY0NzI2.webp)
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne az után hirdette meg nyilvánosan az F1-es csapat minőségbiztosítási részlegének megerősítését, hogy a két héttel ezelőtti Malajziai Nagydíj hétvégéjén Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen motorja is felmondta a szolgálatot ugyanabból az okból, egy légcső hibája miatt.
Marchionne azt mondta, a Ferrari az utóbbi időben valószínűleg elhanyagolta ezt a területet, mert nem okozott gondokat.
Ám mindössze egy héttel később, Szuzukában Vettel autója ismét elromlott a rajt előtt, ezért fel kellett adnia a versenyt, amivel elúszott a maradék esélye is az idei vb-címre.
Habár a probléma mindkét hétvégén egy külső beszállítótól érkező alkatrésszel kapcsolatban merült fel – Japánban az NGK gyártmányú, mindössze 59 euróba kerülő gyújtógyertya volt a ludas –, a Ferrari technikai igazgatója, Mattia Binotto múlt pénteken elárulta, hogy már régebben, a hibák jelentkezése előtt elhatározták a minőségbiztosítási részleg megerősítését.
Az átszervezésével brit sajtóértesülések szerint Maria Mendozát bízzák meg.
A hölgy, aki 2013 októbere óta a FIAT beszállítóktól érkező, a hajtásláncban használt termékeinek minőségellenőrzésével foglalkozik, a zaragozai egyetemen végzett, és LinkedIn profilja szerint korábban a FIAT testvércégénél, a Chryslernél dolgozott, valamint megfordult a General Electric repüléstechnikai vállalatánál, az Avio Aeronál is.
Ahhoz azonban már túl későn érkezik a Ferrarihoz, hogy hozzásegítse a csapatot az idei világbajnoki győzelemhez. A rivális Mercedes alakulatát irányító Toto Wolff úgy véli, a maranellói istálló autóját sújtó műszaki hibák egyszerűen a fejlődés szükségszerű velejárói.
„A Ferrari fejlődése 2016 és 2017 között kivételes volt, és ez valószínűleg az egyik stádiuma – nyilatkozta. – A mondás szerint ahhoz, hogy az első helyen érj célba, először célba kell érned. Ez az összes csapat számára a tanulási folyamat része. Mindenki a teljesítményt hajszolja, de közben gondoskodnia kell a megbízhatóságról is. A teljesítményük már kétségkívül megvan, már csak strapabíróbbá kell tenniük az autójukat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!