Motorhiba miatt újabb versenyt adott fel Sebastian Vettel, ezzel 59 pontra nőtt a hátránya a futamot megnyerő, és a negyedik világbajnoki címe felé tartó Lewis Hamilton mögött. Vettel a szezon kezdetétől egészen az Olasz Nagydíjig vezette a pontversenyt, azóta viszont három versenyből kettőt feladott, és Malajziában is csak a 4. helyezett lett, miután a mezőny végéről rajtolt.
Bár matematikai esélye továbbra is maradt, Vettel legutóbbi kiesése után már csak az a kérdés, hogy Hamilton mikor nyeri meg az idei világbajnokságot. Erre akár már a következő, USA Nagydíjon lehetősége nyílik. A Mercedes pilótája akkora előnybe került, hogy ha a következő két futamon kiesik és Vettel nyer, még akkor is 9 pontos előnnyel várhatja a szezon utolsó két futamot.
A német versenyző ettől függetlenül nem kezdte el bírálni a Ferrarit, de elismerte, hogy megsebezve érzi magát, és nehezére esett pozitívumokat találni a helyzetében.
„Normális, ha az ember kritikus, különösen akkor, ha rosszra fordulnak a dolgok. Ez a munkánk része – nyilatkozta a Sky Sportsnak, és akkor még nem tudta, hogy a himnusz kihagyása miatt még egy figyelmeztetést is kapott. – Meg kell védenem őket, mert eddig hihetetlen munkát végeztünk. Természetesen nagy kár az előző két versenyért a műszaki hibák miatt, de az ilyen előfordul néha.”
Ez természetesen fájdalmas, mindannyian csalódottak vagyunk, most meg kell pihennünk, aztán padlógázzal visszatérni az utolsó négy versenyre, és majd meglátjuk, mi lesz.”
„Van még esélyünk, de már valóban nem tudjuk annyira irányítani a dolgokat, amennyire szeretnénk – ismerte el. – Alapvetően a csapat jó irányba tart, és versenyről versenyre javulunk. Szerintem sokkal messzebb jutottunk, mint ahogy azt az emberek várták. Az biztos, hogy sok a pozitívum, de ez nem az a nap, amikor az ember ezekkel foglalkozik.”
Hihetetlennek nevezte a Ferrari formáját Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, és azt mondta, átérzi a Scuderia „borzasztó” helyzetét, és megpróbált néhány jó szóval kiállni az ellenfelük mellett.
Ez talán jót tesz a csapat fejlődésének. 2016 óta hatalmasat léptek előre, szupergyors az autójuk, de nem megbízható, talán ez a következő lépés.”
„Én azt tapasztaltam, hogy ez inspirálja a versenyzőket a fejlődésre, megkeresik a gyengeségeiket, és próbálnak javítani rajtuk az autóban és azon kívül is. Lewis is kielemezte a télen, hogy mi ment tavaly félre, aztán teljesen más emberként tért vissza. Azóta egy pillanatnyi megingása sem volt” – magyarázta Wolff.
Az 5. helyen célba érő Kimi Räikkönent is megkérdezték arról, hogy szerinte meg tudják-e oldani a megbízhatósági gondokat, amik olyan sok kárt okoztak Vettelnek, de Räikkönen nem igazán vette a lapot. „Nálam sem volt ideális – mondta rezzenéstelen arccal. – Ez a csapatnál egyáltalán nem jó senkinek sem. Elég sok dolog jött elő a semmiből, bőven akad megoldandó teendő."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!