Habár a Mercedes az idén, zsinórban negyedszer mindkét F1-es világbajnokságot, az egyénit és a konstruktőrit is megnyerte, ami pedig az új technikai szabályok miatt egyáltalán nem volt biztosra vehető, a Ferrari, valamint a szezon végén a Red Bull keményen megszorongatta őket.
Ez rávilágított arra, hogy a turbókorszak kezdete, azaz 2014 óta követett aerodinamikai koncepciójuk kezd elavulttá válni, ezért jövőre változtatniuk kell rajta, ha nem akarják elveszíteni a vezető szerepüket.
A Red Bull évek óta nagyon meredeken előredőlő autókat épít, és az idén a Ferrari is elkezdte követni a példájukat. Ennek megvannak a hátrányai, főleg a légellenállás terén, viszont abból adódóan, hogy az első vezetőszárny közelebb lehet az aszfalthoz, ami a padlólemez alatt áramló levegő révén a diffúzor működésére is jótékony hatása van, nagyobb leszorítóerő elérését teszi lehetővé.
A megvalósítása azonban nem könnyű, mivel az úgynevezett splitter – a padlólemez belépő része az első kerekek mögött, a pilótafülke alatt – terhelés alatt hajlamos leérni az aszfaltra, amit a mérnökök például trükkös, a légellenállás hatására elhajló aerodinamikai elemekkel és trükkös futóművekkel próbálnak kiküszöbölni. Az Autosport azt írja, a Mercedes már a múlt hétvégén, Brazíliában elkezdett kísérletezni a meredeken előredőlő koncepcióval – látszott is, hogy az autójuk a szokásosnál gyakrabban szikrázott, mert az alja súrolta a pályát.
Egy ilyen filozófiaváltásnak mindig megvannak a veszélyei, de a Mercedes az autója másik olyan tulajdonságát, amely miatt egyes pályákon bajba került, nem tervezi megváltoztatni. A hosszabb tengelytávról van szó: látszólag az volt az oka, hogy Monacóban, a Hungaroringen és Szingapúrban a W08 nem tudták tartani a lépést a Ferrarival, a csapat főnöke, Toto Wolff szerint azonban ez nem igaz.
Szeretnénk megtartani a dívának azokat a jellemzőit, amiket szeretünk, miközben megszabadulunk azoktól, amelyek némi gondot okoztak
– utalt arra, hogy a szezon elején „kényes dívának" nevezte a Mercedest. – Láthatóan sok csapat küszködik annak a megértésével, hogy az autójuk miért működik jól az egyik napon, és rosszul a másikon. A fejlesztési folyamat részeként igyekszünk a küszködésünk végére járni, hogy jövőre elkerülhessük. Az autó tervezése már értelemszerűen meglehetősen előrehaladott állapotban van."
A hosszabb tengelytáv az elnyújtott, gyors kanyarokkal teli pályákon előnyős, ezért úgy tűnik, a Mercedes kitart mellette.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!