Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (R) and Ferrari's German driver Sebastian Vettel (5) lead the pack during the Formula One Mexico Grand Prix race at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 29, 2017. / AFP PHOTO / RONALDO SCHEMIDT
Vágólapra másolva!
Christian Horner nem ért egyet Niki Laudával, aki a motorokkal kapcsolatos szabálytervezet megjelenésekor bírálta az F1 új tulajdonosát, a Liberty Mediát.
Nagy várakozás előzte meg az F1 új tulajdonosa, a Liberty Media megjelenését az év elején, de eddig nem történtek jelentős változások a sport működtetése terén. Ez összhangban van a Liberty elképzeléseivel, korábban időt kértek, mert az ad hoc döntéshozatal szerint stratégia mentén kívánják építeni az üzletet, és jelentősen bővítették a személyi állományt is.
November elején viszont az FIA nyilvánosságra hozta a 2021-től megjelenő F1-es motorokat szabályozó előírások előzetesét, amiben a Liberty F1-es sportigazgatója, Ross Brawn is közreműködött, de az F1-ben érdekelt gyártókat nem nyűgözte le a terv, a Ferrari például rögtön kiszállással is fenyegetőzni kezdett.
Az F1-ben érdekeltek egyéni szinten egyelőre ritkán szólaltak fel, de Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, a korábbi ügyvezető, Bernie Ecclestone egyik szövetségese élesen bírálni kezdte a Liberty-t, mert szerinte aggasztó a Forma-1 jövője, és több hónap után sem látja, hogy az új tulajdonos mit kezdene a sporttal.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint azonban Lauda kritikája megalapozatlan és nem fair az új tulajdonossal szemben.
„A Forma-1 végre leigazolt néhány specialistát Ross Brawn és a csapata személyében. Rendesen kielemeznek mindent. Eddig túl sokszor csípőből hoztunk döntéseket. Lehet, hogy ez nem elég gyors így Nikinek, de szerintem ez a helyes hozzáállás. Nem fair megszorítani őket, amikor még csak 9 hónapja vannak itt, és még nem mutatták be az összes tervüket” – idézte az Autosport.
A helyzet bonyolult, mert a gyártókat valószínűleg kevéssé érdekli, hogy milyen motorral kell majd versenyezni, sokkal fontosabb lesz nekik az, hogy ez mennyibe fog kerülni nekik, és mennyit kereshetnek majd a sportban. 2021-től a jogdíjak eloszlása is alaposan változhat, valószínűleg az élcsapatok kárára, és hosszú évek óta először az idén visszaesnek az F1 bevételei is.
Az előző negyedévben a tavalyi 316 millió dollár helyett csak 13%-kal kevesebbet, 273 milliót osztottak szét a csapatok között.
„Szerintem ez akkor is így történt volna, ha a Liberty nem lenne itt – mondta Horner. – Ilyenek a körülmények. Ők most infrastruktúrát építenek, befektetnek az üzletbe. Egyszerűen más modellt követnek, Bernie (Ecclestone) idején apró volt a szervezet, csupán néhány segédje dolgozott benne. Most lett egy marketing csapat, és egy teljes személyzet, ami nyilván költségeket generál.
Horner leszögezte, hogy a Red Bullnak nincs kifogása a Liberty üzleti filozófiájával kapcsolatban, és kíváncsian várják, hogy mik a terveik 2021-től. „Ha az ember nem spekulál és nem fektet be az üzletébe, nem fog keresni rajta. A világ gyorsan változik, ezért is fontos, hogy a Forma-1-et egy szervezet működtesse.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!