A szeptemberi Olasz Nagydíj után Sebastian Vettel még csak 3 ponttal volt lemaradva Lewis Hamiltontól az összetettben, és sokan őt tartották a világbajnokság favoritjának. A következő versenyre, Szingapúrba egyértelműen a Ferrari érkezett favoritként, de a csapat lenullázta magát a rajtbalesettel, amelybe nemcsak Vettel, hanem Kimi Räikkönen is belekeveredett.
A következő két hétvégén a Ferrari erősebbnek bizonyult a vártnál, ám Malajziában a turbó szénszálas légcsövének hibája miatt Vettelnek a mezőny végéről kellett rajtolnia, ahonnan a 4. helyig kapaszkodott fel, Japánban pedig egy rossz gyújtógyertya révén kezdettől fogva csak öt henger járt a motorjában, ezért pár kör után kiesett.
Egyik alkatrészt sem maga a Ferrari, hanem egy beszállítója gyártotta, ezért a csapatfőnök Maurizio Arrivabene rájuk hárította a felelősséget a világbajnoki vereség miatt.
„A konstruktőri vb-t és egyes versenyeket is apró, egy beszállítóval kapcsolatos részletek miatt vesztettük el – jelentette ki a Sky-nak. – Ez egyáltalán nem volt vicces, de hozzátartozik a tanulási folyamathoz. Még nagyobb figyelmet kell fordítanunk az ilyesmire, hogy jövőre bebizonyítsuk: az autónk tényleg annyira jó, mint az idén volt."
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a kudarcok után nem volt hajlandó meneszteni sem Arrivabenét, sem a csapat más kulcsfiguráit, helyette inkább a minőségellenőrzési részleg felturbózását hirdette meg. A felelősséget nem is háríthatják teljes egészében másra, hiszen a szuzukai időmérő után például Hamilton autójában is meghibásodott az egyik gyújtógyertya, ám ezt a Mercedes észrevette, és megjavította a verseny előtt.
Arrivabene elismerte, hogy „az ördög a részletekben bújik meg", és azt mondta, a Ferrarinak körültekintőbbnek kell lennie.
„Ez egy újabb lecke, amelyet meg kellett tanulnunk, a jövőben egyre jobban kell teljesítenünk – tette hozzá még Mexikóban.
Néha inkább finomhangolásra, mint forradalmi változásokra van szükség.
Az idén súlyos árat fizettünk a részletekért, és én magam is kijelentettem, hogy jobban oda kell figyelnünk a különféle munkafolyamatokra."
„Többet kell foglalkoznunk a többi területtel, de mindenképpen pozitívum, hogy ez a csapat soha nem adja fel, tanul a hibáiból, és teljesen elkötelezett a siker iránt nemcsak a következő szezonban, hanem az idén még hátralévő három versenyen is."
Múlt vasárnap, Mexikóban Vettel végleg elvesztette a világbajnoki esélyeit, amikor egy újabb rajtbaleset után csak negyedikként ért célba, így Hamiltonnak a 9. hely is elég volt a vb-cím bebiztosításához.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!