A szinte mindig nyugodt és kedélyes Daniel Ricciardo is felhúzta magát az Abu-Dzabiban gyakran gondot okozó forgalmon. Ezúttal Romain Grosjean tartotta fel, mire hosszasan morgolódott a rádión, és a nemtetszés egyezményes jelét is jól láthatóan bemutatta a Haas pilótájának. Az edzés után viszont már csak mosolygott ezen.
„Horzsolás van az ujjamon! – vigyorgott a Sky Sports kamerája előtt. – Túlkormányzottá vált az autóm, és lecsúszott. Most komolyan, nem kellett volna ezt tennie, ez csak egy szabadedzés, úgyhogy nem zavartatom magam. Csak a pillanat hevében (reagáltam így). Bosszantó, amikor én gyors körön vagyok, ő meg csak kivezető körön.”
Ricciardo szerint „egész jó” napjuk volt, elsősorban alacsony üzemanyagszinttel volt elégedett az autójával, úgy vélte, „a versenytempó tekintetében szerintem kevés benzinnel jobb a helyzet, mint sokkal.” Érdekesség, hogy az első szabadedzés után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pont fordítva értelmezte a helyzetet.
Nem az időmérőn leszünk a legerősebbek a hétvégén. A futamra viszont nagyon jó autónk lesz
– vélte a Sky Sports műsorában. – Az 1-es és a 3-as szektor rájátszik az erősségeinkre, a 2-esben a két hosszú egyenes kissé fájdalmas lesz, de a versenyen kissé közelebb kerülhetünk” – mondta, még mielőtt Ricciardo a 3. lett az esti edzésen, nem sokkal Hamilton mögött. Elárulta, hogy letekert motorral mentek délelőtt, de Max Verstappen szerint szükség is van a gyorsulásra.
„A mai motorunk már régi volt, és nem 100%-os, holnapra kicseréljük, hogy nagyobb teljesítményünk legyen – árulta el. – Ezzel, és a beállítások javításával jó helyzetben leszünk, de mint az egész évben, most is a Mercedest kell legyőzni. Próbálunk a lehető legközelebb kerülni” – mondta Verstappen, aki délelőtt még igen, este már nem volt elégedett a beállításokkal.
Ezen a pályán a kanyarok sorozata miatt nagyon pontosan be kell állítanunk az autót, hogy küzdhessünk
– vélte. – A beállításokon csiszolnunk kell, de így sem vagyunk túl messze, ez a mai nap pozitívuma. A pálya igen csúszós, ha az ember letér az (ideális) ívről, megcsípi a kerékvetőt vagy ráfut egy homokos foltra, könnyen elveszti az autó a tapadását. Szerintem ezért is láttunk néhány hibát” – magyarázta a háromszoros futamgyőztes.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!