Élő:
Vágólapra másolva!
Az összes csapat úgy gondolta, hogy jövőre mégis az autókon maradnak a ronda cápauszonyok, a McLaren viszont nem érti, miért kellene felrúgni valamit, amiben már megállapodtak.

Vita alakult ki a McLaren és a többi istálló között, miután a héten a wokingi istálló nem szavazta meg az autókat elcsúfító cápauszonyok megtartását a stratégiai munkacsoport legutóbbi ülésén. A csapatok korábban megállapodtak, hogy jövőre megszabadulnak az aerodinamikai előnyökkel járó, de ronda nyúlványtól, később viszont arról kezdtek tárgyalni, hogy mégis megtartanák.

„Nem értem, miért ment mindenki szembe a szabályokkal – nyilatkozta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. – Hat hónappal ezelőtt megszavaztuk, hogy a cápauszony nélkül megyünk tovább, legalábbis egy mini uszonnyal. Ez a jövő évi szabály. Néhány csapat azt hitte, hogy ismét változtatni fogunk, és meg akarta tartani a nagy uszonyt” – magyarázta.

Boullier hajthatatlan Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Aztán arról beszéltünk, hogy a Mercedeséhez hasonló uszonyunk legyen, de mi végül mindenkit emlékeztetettünk, hogy mit szavaztunk meg hat hónappal ezelőtt. A többiek azt mondták, hogy meg kell változtatnunk, mert már dolgoztunk ezen a szélcsatornában. Semmi baj, de a szabályokat ők is ismerték, úgyhogy nincs miről vitázni. Ennyi” – szögezte le.

Boullier munkatársa, a McLaren üzleti ügyeit kézben tartó Zak Brown szerint a legfőbb probléma, hogy a cápauszony eltakarja az értékes reklámfelületként is használható hátsó szárnyat.

„Nem foglalkozunk eleget a technikai szabályok üzleti következményeivel – vélte. – A mai autókon az első szárnyak kereskedelmileg használhatatlanok már. Az oldalsó légterelők és egyéb aerodinamikai elemek eltakarják a karosszériát, és van ez a nagy uszony is, ami elfedi a hátsó szárnyat. Több, értékesíthető felületet kell felszabadítani az autón.”

A Red Bullnál is azt hitték, hogy marad az uszony Forrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Az ellenfelek persze ezúttal is másként emlékeznek: Christian Horner az FIA pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, ő úgy tudta, hogy az uszony megtartásában állapodtak meg, „aztán, ahogy ez lenni szokott, miután távoztunk, a dolgok megváltoztak, és Zak kitalálta, hogy nem látja a hátsó szárnyat. Nyilván talált egy komoly szponzort jövőre.”

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója kijelentette, ő gyűlöli az uszonyt, mert az aerodinamikai előnye ellenére is csúnya,

a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene pedig kifejezetten Brownt bírálta a helyzet miatt. „Vicces, hogy Zak szerint az uszony beavatkozik a hátsó szárny működésébe, és közben több reklámfelületet szeretne. Most leszedeti az uszonyt, és mégsem lesz több helye, ráadásul még a rajtszámot is el kell tennie valahova. Valami nem stimmel itt.”

Valóban eltakarja a hátsó szárny egy részét Forrás: DPPI/Florent Gooden

A csapatok abban sem tudtak megállapodni, hogy mekkora probléma a cápauszonnyal kitalált aerodinamika megváltoztatása. Andrew Green, a Force India technikai igazgatója szerint „kissé megbonyolítja a dolgokat”, mert újra ki kell fejleszteniük az autónak azt a részét. „Ez nem nagy ügy, de mégis olyasmi, amivel foglalkozni kell, pedig azt hittük, hogy nem lesz rá szükség.”

„Az a gond, hogy az aerodinamikai mérnökeink ránéztek, és azt mondták, hogy ez elszúrja a hátsó szárnyunkat, úgyhogy ezt nem akarjuk” – mondta az uszony elvetéséről. – Most nem is tudom, hogy mi a helyzet. Talán visszatérünk arra, ami a szabályokban szerepel, vagyis nem lesz uszony, de ki kell találnunk, hova tesszük a rajtszámot.”

A Red Bullt a Ferrari is nehéz helyzetbe hozta

A szárnyak mellett a motorok miatt is egymásnak feszültek a csapatok, mert a Red Bull megpróbálta elérni, hogy jövőre ne szigorítsák az előírásokat, és ne csökkenjen háromra a büntetés nélkül bevethető erőforrások száma, de a Ferrari nem támogatta a lazítást, mivel már sokat dolgoztak azon, hogy a motorjuk kibírja a megnövekedett terhelést.

– mondta Horner a Channel 4-nak. Hozzátette, szerinte a fejlesztés miatt nem is olcsóbb, ha kevesebb motort használnak, és attól tart, hogy a rajtbüntetések akár a világbajnoki cím sorsáról is dönthetnek. „Számomra, egy 21 versenyes bajnokságban 5 motor észszerűbb és logikusabb számnak tűnik.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!