A Mercedes az idén lassított, hogy nyerhessenek

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton powers his car during the Brazilian Formula One Grand Prix third practice session at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 11, 2017. / AFP PHOTO / Carl DE SOUZA
Vágólapra másolva!
Rájöttek, hogy a Ferrarit nem úgy tudják legyőzni, ha mindig gyorsabbak náluk. Az ellenfeleik végül a saját igyekezetük áldozatai lettek.

Az ázsiai futamok során minden esélyét elvesztette a Ferrari, hogy megnyerjék legalább az egyik világbajnokságot, és az európai futamok végéig szoros küzdelem végül a Mercedes sima győzelmét hozta. Az Ezüstnyilak már az USA-ban bezsebelték a konstruktőri címet, Lewis Hamilton pedig egy futammal később, Mexikóban ünnepelhetett.

A V6-os, hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes őrzi az előnyét a motorfejlesztés terén, bár a teljesítmény szempontjából a Ferrari már megközelítette őket. Ezt a Mercedesnél is érzik, de rájöttek, hogy mi az a tulajdonság, amivel még mindig az olasz istálló fölé kerekedhetnek, és ez újabb győzelmet hozott nekik.

Hamilton motorját teljesen feltekerték Brazíliában, óriásit hajrázott Forrás: AFP/Carl De Souza

„Az autónk teljesítménye hullámzó, úgyhogy nem engedhettünk meg motorhibákat – nyilatkozta Niki Lauda a La Gazzetta dello Sportnak. – Toto (Wolff) és én azt kérdeztük Andy Cowelltől, hogy mi a fontosabb: találni még egy tizedet vagy megbízhatónak maradni? Megbízhatóság nélkül az ember nem nyerhet bajnokságot” – vélte a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke.

Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója elismerte, hogy a gyártó a minőségbiztosítás terén még nem végzett elég jó munkát, és úgy vélte, hogy a csapatnak is összeszokottabban kell dolgoznia. Gondjaik akadtak a beszállítókkal, és a pilóták is elkövettek hibákat, így az ígéretes szezon hirtelen romba dőlt.

A Red Bull is szenved az alkatrészhiány miatt Forrás: AFP/Evaristo Sa

Bár Lauda szerint a Renault megbízhatósága is a fejlesztések miatt problémás, Max Verstappen rámutatott, hogy a sok hiba miatt a francia gyártó egyszerűen kifogyott az alkatrészekből a szezon végére, ezért a Red Bullnál vissza kellett fogni az erőforrás teljesítményét. A De Telegraaf hasábjain elismerte, hogy részben megérti a helyzetet, de azért bosszantja.

– szögezte le. – Nekem ez tűnik logikusnak. A helyzet bosszantó, de el kell, fogadjuk. Négy nagyon jó verseny után nagy kár ezért, de a valós képet kell látnunk. Maga az autó jól működött” – utalt a Brazil Nagydíjra, ahol esélye sem volt a dobogós hely megszerzésére, mert a lóerőhiányt a kanyargós szakaszon próbálta kompenzálni, de ezzel elkoptatta az abroncsait.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!