Mercedes' British driver Lewis Hamilton powers his car during the Brazilian Formula One Grand Prix third practice session at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 11, 2017. / AFP PHOTO / Carl DE SOUZA
Vágólapra másolva!
Rájöttek, hogy a Ferrarit nem úgy tudják legyőzni, ha mindig gyorsabbak náluk. Az ellenfeleik végül a saját igyekezetük áldozatai lettek.
Az ázsiai futamok során minden esélyét elvesztette a Ferrari, hogy megnyerjék legalább az egyik világbajnokságot, és az európai futamok végéig szoros küzdelem végül a Mercedes sima győzelmét hozta. Az Ezüstnyilak már az USA-ban bezsebelték a konstruktőri címet, Lewis Hamilton pedig egy futammal később, Mexikóban ünnepelhetett.
A V6-os, hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes őrzi az előnyét a motorfejlesztés terén, bár a teljesítmény szempontjából a Ferrari már megközelítette őket. Ezt a Mercedesnél is érzik, de rájöttek, hogy mi az a tulajdonság, amivel még mindig az olasz istálló fölé kerekedhetnek, és ez újabb győzelmet hozott nekik.
„Az autónk teljesítménye hullámzó, úgyhogy nem engedhettünk meg motorhibákat – nyilatkozta Niki Lauda a La Gazzetta dello Sportnak. – Toto (Wolff) és én azt kérdeztük Andy Cowelltől, hogy mi a fontosabb: találni még egy tizedet vagy megbízhatónak maradni? Megbízhatóság nélkül az ember nem nyerhet bajnokságot” – vélte a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke.
A Ferrari és a Renault a teljesítmény hajszolását helyezték a középpontba, és ezért nagydíjakat vesztettek el.”
Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója elismerte, hogy a gyártó a minőségbiztosítás terén még nem végzett elég jó munkát, és úgy vélte, hogy a csapatnak is összeszokottabban kell dolgoznia. Gondjaik akadtak a beszállítókkal, és a pilóták is elkövettek hibákat, így az ígéretes szezon hirtelen romba dőlt.
Bár Lauda szerint a Renault megbízhatósága is a fejlesztések miatt problémás, Max Verstappen rámutatott, hogy a sok hiba miatt a francia gyártó egyszerűen kifogyott az alkatrészekből a szezon végére, ezért a Red Bullnál vissza kellett fogni az erőforrás teljesítményét. A De Telegraaf hasábjain elismerte, hogy részben megérti a helyzetet, de azért bosszantja.
Amikor az embernek rengeteg gondja van a megbízhatósággal a szezon során, akkor beszállítóként mindent meg kell tenni azért, hogy elég alkatrész legyen a polcon
– szögezte le. – Nekem ez tűnik logikusnak. A helyzet bosszantó, de el kell, fogadjuk. Négy nagyon jó verseny után nagy kár ezért, de a valós képet kell látnunk. Maga az autó jól működött” – utalt a Brazil Nagydíjra, ahol esélye sem volt a dobogós hely megszerzésére, mert a lóerőhiányt a kanyargós szakaszon próbálta kompenzálni, de ezzel elkoptatta az abroncsait.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!