Már a délelőtt folyamán megszületett a mai leggyorsabb kör, ami egészen a nap végéig az élen tartotta Sebastian Vettelt és a Ferrarit. A négyszeres világbajnok az új, hiperlágy abronccsal teljesített 1:37.551-et, ami a múlt szombati Q1-es eredményénél még jobbnak, a Q2-es és a Q3-as köreinél azonban már gyengébbnek bizonyult.
Vettelnek nem volt teljesen sima napja, még a délelőtt folyamán megállt az autója a pályán, ezért természetesen előkerültek a piros zászlók is. Ettől függetlenül, több, mint két versenytávot, összesen 118 kört teljesített, de ez elmaradt a 2. helyezett Valtteri Bottas és a 3. helyen rangsorolt Max Verstappen futásától is.
Bottas jóval lassabb volt Vettelnél, de egy tesztnapon nem az abszolút legjobb köridő elérése az elsődleges szempont. A múlt vasárnapi futam győztese nagyon érdekesnek nevezte, hogy megtapasztalhatta az új és a régi Pirelli közti különbségeket, úgy vélte, hasznos lesz, hogy már most kipróbálhatta a fejlesztéseket.
Nagyon érezhetők az eltérések
– vélte Bottas. – Mindenféle keveréket kipróbáltunk, és nagyon sokat tanultunk mindegyikről. Én magam is rengeteg dologra rájöttem az új gumikhoz szükséges vezetési stílus terén. Most viszont már várom, hogy szabadságra menjek” – tette hozzá Bottas, miközben a tegnap még tesztelő Lewis Hamilton ma szponzori rendezvényen vett részt, a hétvégén pedig Stuttgartba utaznak.
Verstappen mögött a Force India párosa zárta a napot, ők fél-fél napot kaptak az autóban, szuperlágy gumikkal futották a leggyorsabb köreiket, de így is megelőzték a Renault-t hajtó Carlos Sainzot, és Robert Kubicát, aki Szergej Szirotykin mellett ma is kapott fél napot az autóban, és sokat gyorsult a tegnapi eredményeihez képest. Kubica 1:39.485-re javított, és bár még majdnem 2 másodperc a hátránya, a Williamsnél bíznak benne.
Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója kijelentette, nem aggódnak Kubica fizikai felkészültsége miatt.
„Robert remek munkát végzett – mondta. – A megtett körökkel és általában a munkájával is teljesen elégedettek voltunk. Nagyon jó (visszajelzéseket adott). Hatalmas tapasztalattal és nagy szaktudással rendelkező pilóta. Profi a hozzáállása, magabiztos, és érezhető a garázsban, hogy mindenki elégedett volt Roberttel” – mondta Lowe, de még mindig nem árulta el, hogy leigazolják-e Kubicát.
Bár a Renault-tól érkező Szirotykin többet vezethetett ma Kubicánál, az eredménye mégis elmaradt az övétől, igaz, a leggyorsabb körét lágy gumikkal teljesítette, míg Kubica ma megkapta a hiperlágyakat is. Az orosz pilóta Stoffel Vandoorne és Kevin Magnussen mögé sorolt be, megelőzve a Sauber-Alfa Romeóhoz várhatóan hamarosan leszerződő Charles Leclerc-t.
A sereghajtók között a McLaren és a Pirelli részére titkos gumitesztet végző Lando Norris, valamint a Toro Rosso pilótái értek be. Brendon Hartley szuperlágy, Pierre Gasly lágy abroncsokkal volt a leggyorsabb.
A szerdai tesztnap az utolsó alkalom volt, hogy a McLaren a Honda motorjait használta, összesen 221 kört tettek meg ma az autóik, ami korábban szinte elképzelhetetlen táv volt a számukra. A Toro Rosso is búcsút int a Renault erőforrásoknak, amiket a McLaren örököl meg, és valószínűleg a mai volt az utolsó alkalom, hogy F1-es autók a glória nevű fejvédő szerkezet nélkül léptek pályára.