Toro Rosso's Spanish driver Carlos Sainz Jr drives during the first practice session ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 24, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta örömmel aláírta volna az év elején, ha azt mondják neki, ilyen jó szezont fut 2017-ben. Monacóban, egy tökéletes hétvégén maga mögé utasította Hamiltont – mégsem azt tartja a legjobb versenyének.
Carlos Sainz előbb a Toro Rosso, majd a Renault pilótájaként hosszú távra bérletet váltott az F1-be az idei produkciójával. A spanyol pilóta 54 pontjával a kilencedik helyen végzett a vb-tabellán, sőt a csapatfőnökök még ennél is többre taksálták a szokásos évértékelő szavazáson. A ralivilágbajnok fiát a hetedik legjobb versenyzőnek látták, Kimi Räikkönennel holtversenyben.
Sainz a Toro Rossóval kezdte a szezont, és többször méltatlankodott, hogy szeretne végre előrébb lépni. Mivel a Red Bullnál egyszerűen nem volt hely az előrelépésre, a csapat úgy döntött, egy évre kölcsönadják a Renault-nak. Új istállójánál már a 2017-es idény utolsó négy futamán, az Amerikai GP-től munkába állhatott.
„Elégedett lehetek az évadommal. Ha márciusban valaki azt mondja nekem, hogy ennyi pontot gyűjtök és négy versenyen már idén azzal a csapattal indulhatok, amelyikkel 2018-tól terveztem, nagyon boldog lettem volna"
– idézi Sainzot az Auto Motor und Sport.
A legszebb emléknek a szingapúri 4. helyet tartja, ami karrierje eddigi legjobb eredményét jelenti, de a pályán nyújtott teljesítmény szempontjából úgy érzi, voltak még erősebb versenyei is. „Monaco volt a szezon csúcspontja. Életemben először tökéletes hétvégét futottam, a legelső edzéstől a versenyig minden szuperül ment" – nyilatkozta Sainz a hercegségben rendezett nagydíjról, ahol hatodik lett, többek között a Q2-ben elvérző Lewis Hamiltont is megelőzve.
„Ha csupán a vasárnapokat nézem, Kínában volt a legjobb versenyem, ott
időnként az élmezőnnyel is tartani tudtam az iramot. Annyira jó volt a tempóm, hogy a célig teljesen leszakítottam a középmezőnyt. Többet préseltem ki az autóból, mint amennyit elvileg lehetett volna."
Carlos Junior idén megtanulta, hogyan vezessen agresszívabban a pontokért vívott küzdelemben. „Ezért becsúszott néhány hiba, de alapvetően sok helyet léptem előre. Ahol lehetett, pontokat szereztem" – mondta.
Ez a 20 futam felén jött össze neki, de még többször sikerülhetett volna, ha balesetekből és műszaki hibákból eredően nem esik ki nyolc alkalommal. Jövőre növekszik a tét számára, ugyanis az orosz Kvjatnál sokkal erősebb Nico Hülkenberg lesz a csapattársa a Renault-nál.