Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel during the Belgian Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2017. / AFP PHOTO / Emmanuel DUNAND
Vágólapra másolva!
Az élmezőny három tagja is felszólalt az előzések ügyében. Sebastian Vettel megdolgozna értük, Daniel Ricciardo szerint az idén nehezebb, Lewis Hamilton pedig szorosabb csatákat szeretne.
Ismét fellángolt a vita az előzésekkel kapcsolatban az F1-ben, főleg azután, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon szinte alig történt helycsere, majd a Pirelli bejelentette, hogy az egész szezon során jelentősen csökkent az előzések száma. Sebastian Vettel viszont közölte, szerinte nem az a baj, hogy kevés a helycsere a futamokon.
„Azt kívánom, hogy jövőre mindenki nyugodjon le – mondta a Ferrari versenyzője. – Néhány verseny unalmas, na és? Nem értem, mi a gond ezzel, és nem hiszem, hogy minden versenyen rekordot kellene döntenünk azzal, hogy egyre több az előzés” – mondta a négyszeres világbajnok, aki az idén többször is a pályán előzte meg az ellenfeleit.
„Az igaz, hogy az előzés néha bosszantó, amikor az ember hátul van, gyors, de nem tud előrébb jutni. Viszont, amikor sikerül végrehajtani a manővert, az óriási elégtétel az autóban, néha azon kívül is. Arra akarok kilyukadni, hogy nem jó, ha az előzést tálcán kínálják az embernek, igazi erőfeszítésnek kell lennie” – tette hozzá.
Néha le kell nyugodni, és el kell fogadni, hogy van 1-2 unalmas verseny, aztán megint jön egy nagyszerű.”
Vettel elsősorban arra gondol, hogy a DRS és az eltérő gumikeverékek miatt megsokasodott az olyan helycserék száma, amikor a gyorsabb autó egyszerűen elhúz a másik mellett, más pályákon viszont még így sem lehet előzni. A probléma gyökere az, hogy a kanyargós szakaszokon az autók nem tudnak közel maradni egymáshoz, ezért csak nagyon hosszú szélárnyékkal tudnak előzni.
„Szerintem Sebnek bizonyos szempontból igaza van, ez van, bizonyos pályákat így építettek meg – vélte Daniel Ricciardo. – A szélesebb autók remekül néznek ki, nagyobb leszorítóerőt és tapadást adnak nekünk, de nagyobb helyet foglalnak el a pályán, és kevesebb szabad levegő marad, így követni is nehezebb. A dolog egyik része jó, a másik rossz.
Az idei világbajnok, Lewis Hamilton is változást sürget, már a Brazil Nagydíj után rámutatott, hogy ott hiába előzött sokat, a helycseréi nem voltak emlékezetesek.
„A versenyzés terén remélem, hogy könnyebb lesz az előzés – kezdte Hamilton, majd pontosított: Nem könnyebb, de a sportnak arra van szüksége, hogy könnyebben lehessen követni a másikat. Minél több az előzés, az emberek annál jobban élvezik majd a versenyeket” – foglalta össze a Mercedes pilótája.