AUSTIN, TX - OCTOBER 22: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF70H on track during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 22, 2017 in Austin, Texas. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Toto Wolff elismerte, hogy a Liberty Mediával folytatott tárgyalások kapcsán is a pénzügyek okozzák a vitákat, de a motorok kérdésében is vannak nézeteltérések.
Egyre határozottabban hangoztatja a Ferrari elnöke, hogy az olasz autógyár kész kiszállni az F1-ből, sőt, akár rivális bajnokságot is indítani, amennyiben nem tudnak megállapodni a világbajnokság kereskedelmi jogainak tulajdonosával. Sergio Marchionne elsősorban a tervezett motorszabályok ellen lázad, de nyilvánvaló, hogy elsősorban a Ferrari bevételeit félti.
A motorokat érintő előírások tervezete a Mercedest és a Renault-t is kiborította és a világbajnok istálló menedzsmentje is kilátásba helyezte, hogy elhagyhatják a mezőnyt, de Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója reméli, hogy nem jutnak el idáig a tárgyalások során.
„Sergio eléggé szókimondó és nyers, gyorsan a lényegre tér – nyilatkozta Wolff az ESPN-nek. – Azt mondja, hogy bizonyos dolgokat nem fogadna el és ő így intézi az ügyeit. Alapvetően egyetértek az álláspontjával. Abu-Dzabiban azt mondtam, hogy imádjuk a Formula-1-et, itt is akarunk maradni, de ehhez a
megfelelő feltételekre van szükség az igazgatás és a szabályalkotás terén. Ha úgy gondoljuk, hogy valami nem a megfelelő irányba tart, akkor fel fogunk szólalni.”
Wolff elismerte, hogy a Liberty Mediával folytatott tárgyalások során a pénzügyek témaköre „az elefánt a porcelánboltban” és ezt nevezte a legfontosabb témának a 2020 utáni időszakra nézve. „Nyilvánvaló, hogy egy olyan megoldást kell találnunk, ami mindenkinek vállalható. Néhány kisebb csapat küszködik a bevételei miatt” – mondta.
A Mercedes csapatfőnöke nem zárta ki, hogy egy megfelelően ellenőrzött költségplafont elfogadjanak, de kizárta, hogy az egyik pillanatról a másikra 30%-kal leépítse a személyzetét és nem hajlandó a megszerzett előnyökről sem könnyedén lemondani. Szabályváltozásoknak viszont nem állna az útjába csak azért, mert azok a sikerességüket fenyegethetik.
Szeretjük a kihívásokat és megértjük, hogy a mostani szabályoknak vannak hiányosságai. Küzdelemre van szükség az élen és mi üdvözöljük ezt.”
„Ugyanakkor, fontos azt is elfogadni, hogy nekünk talán más a véleményünk bizonyos dolgokkal kapcsolatban. Nem hiszem, hogy a motorszabályok terén hatalmas szakadék tátong közöttünk. Mások is elfogadják, hogy high tech erőforrásra van szükség és nem akarunk teljesen új motort fejleszteni. Ebben mindannyian megegyezünk” – foglalta össze.
Wolff szerint az F1-ben gyors és látványos autókra van szükség, amik lehetővé teszik az előzéseket is. Kiemelte továbbá, hogy a versenyzőktől is összpontosítás kell a feladatukra, valamint olyan pályákon kellene versenyeket rendezni, ahol lehet előzni és a hibákat a pilóták nem ússzák meg. „A mi feladatunk, hogy ez az egész virágzásnak induljon” – vélte.
Bármilyen szabályváltozást kezelni tudunk. Nincs olyan csapat a világon, ami minden bajnokságot megnyer, ezt elég józanul beláttuk.”
Az osztrák üzletember úgy véli, félúton járnak a motorokkal kapcsolatos tárgyalásokon. Wolff leszögezte, kitartanak a tervben egyelőre nem szereplő MGU-H mellett, de kész arra, hogy a technológiát más gyártóknak is eladják, ha az megmaradhat a mezőnyben. „Az ördög a részletekben rejlik, de az egyeztetések a megfelelő irányba tartanak.”