A Mercedes motorfejlesztési főnöke, Andy Cowell még decemberben beszélt arról, hogy F1-es erőcsomagjuk a próbapadon már megközelítette az 1000 lóerős teljesítményt. A hírek szerint
a világbajnok csapat idei turbó-hibrid erőforrása csupán 50 lóerővel marad el az F1-es álomhatártól,
amire utoljára az 1980-as évek közepén, az üzemanyag-korlátozás nélküli turbómotorok korában voltak képesek a versenyautók. Egy Ferrarihoz közel álló olasz újságíró, Leo Turrini az F1-es blogján arról ír, hogy a Scuderia semmiképp sem akar lemaradni a fejlesztési versenyben, ezért Maranellóban is rákapcsoltak.
„A Mercedes erőfölényének egyik oka, hogy a teljes erőcsomagjuk (a V6-os benzinmotor, a turbó és a hibrid rendszer akkumulátorai) könnyebb [mint az olaszoké], de a Ferrari is eredményes volt ezen a téren.
Maranellóban is elérték már az 1000 lóerőt a próbapadon, amikor maximumra csavarták fel a motort"
– állítja az olasz újságíró.
Turrini erre alapozva azt jósolja, hogy a Ferrarinak jó esélye van arra, hogy idén is lépést tudjon tartani a Mercedesszel.
„Aerodinamikai szempontból nézve a szélcsatornából kapott adatok fontos előrelépésre utalnak, de hogy mekkorára, azt csak az első barcelonai tesztek után fogjuk megtudni.
De azért jó álmodozni" – teszi hozzá az F1-es újságíró-blogger.